baner baner

SEO Copywriting – jak pisać teksty pod SEO?

Tworząc stronę internetową swojej firmy chciałbyś, by dobrze się pozycjonowała, a obecne na niej treści były atrakcyjne dla twoich klientów. Obie te rzeczy możesz osiągnąć dzięki pisaniu tekstów pod SEO.

Co to jest SEO Copywriting?

Copywriting pod pozycjonowanie to nic innego jak umiejętność pisania artykułów na strony internetowe w taki sposób, by były one przyjazne dla czytelników, reklamowały twój produkt oraz pozycjonowały się wysoko w wynikach wyszukiwania Google.
Pisanie tekstów pod SEO wymaga zrozumienia potrzeb użytkownika oraz sposobu działania robotów wyszukiwarek. Dobrze napisany tekst nie tylko sprzeda produkt i zainteresuje użytkowników, ale również podbije twój wynik w wynikach wyszukiwania.

Jak artykuły SEO wpływają na pozycjonowanie?

Zmiana treści na stronie internetowej jest jednym z najważniejszych aspektów pozycjonowania. Tworząc artykuły możesz wpleść w nie cenne słowa kluczowe, które poprawią twoją widoczność w wyszukiwarce.
Dzięki odpowiedniemu nasyceniu fraz, hierarchii nagłówków oraz ciekawej, unikalnej treści, teksty stają się wartościowe nie tylko dla potencjalnych klientów, ale także dla robotów wyszukiwarek. To sprawia, że marketing treści jest tak istotnym aspektem we wszystkich kampaniach SEO.
Należy pamiętać także o takich aspektach jak chwytliwe nagłówki, dobrze skonstruowane meta description oraz skupienie słów kluczowych. Więcej o tym, jak pisać teksty do pozycjonowania i jakie są zasady SEO copywritingu dowiesz się w dalszej części artykułu.

Jak tworzyć teksty SEO, które odpowiadają na zapytania internautów?

Skoro content marketing jest tak istotny przy pozycjonowaniu, jak pisać teksty pod SEO, by były one atrakcyjne dla użytkowników? Najważniejsze to poznać swoich czytelników. Wejdź w ich skórę, patrz ich oczami i zastanów się: co tak naprawdę ich zainteresuje? Jakich informacji szukają? Co sprawi, że content, który znajdą na twojej stronie będzie dla nich ciekawy?
Nie staraj się na siłę zachwalać swoich produktów. Spraw, że ludzie odwiedzający twoją stronę lub bloga będą głodni wiedzy i z chęcią będą czytać to, co opublikujesz. Aby znaleźć tematy, które mogą ich zainteresować, możesz sugerować się słowami kluczowymi związanymi z twoją działalnością. Frazy te mogą stanowić dobrą bazę pomysłów do pisania artykułów pod SEO.

Tworzenie tekstów pod SEO – zasady

Aby dowiedzieć się, jak pisać teksty SEO, musisz poznać kilka istotnych zasad content marketingu. Pierwszą z nich jest krótki, chwytliwy tytuł zawierający słowa kluczowe w dokładnym dopasowaniu i przyciągający uwagę lead (zajawka tekstu).
Teksty pod SEO powinny być całkowicie unikatowe i odpowiedniej długości. Opisy produktów na kilka stron A4 raczej zniechęcą użytkownika, podobnie jak artykuł na pięć zdań w temacie, który wymaga szerszego omówienia. Istotne, by tekst wyczerpywał dany temat i nie zawiódł użytkownika zbyt lakoniczną odpowiedzią.
Oprócz tego, w pisaniu pod SEO ważnych jest kilka innych aspektów, takich jak hierarchia nagłówków, poprawność językowa, linkowanie wewnętrzne czy wybór i rozmieszczenie słów kluczowych. Co powinieneś wiedzieć na ten temat?

Hierarchia nagłówków w treściach SEO

Coś, na co zwracają uwagę zarówno boty Google, jak i użytkownicy to konstrukcja nagłówków. Tworząc treści na stronę WWW zwróć uwagę na ich hierarchizację. Wartościuj nagłówki od najważniejszych (H1) do mniej ważnych (H2, H3, H4 itd.).
Wykorzystaj to zwłaszcza planując śródtytuły w tekście, ukrywając w nich słowa kluczowe z długiego ogona. Dzięki temu tekst będzie się lepiej pozycjonował, a użytkownik łatwiej znajdzie informację, która go interesuje.

Formatowanie tekstów SEO

Oprócz dobrze dopasowanych nagłówków, ważne jest także samo formatowanie tekstu. Większość użytkowników nie czyta artykułów od deski do deski, a jedynie skanuje je wzrokiem w poszukiwaniu konkretnych informacji. Jeśli sformatujesz tekst w odpowiedni sposób, internauta łatwiej odnajdzie to, czego szuka, a robot Google lepiej zaindeksuje kluczowe treści.
Zadbaj o krótkie, czytelne akapity, a w strategicznych miejscach tekstu zastosuj pogrubienie, kursywę, podkreślenie lub inne wyróżniacze. Nie bez znaczenia będą także takie rzeczy jak czytelny font, kontrast pomiędzy tłem a tekstem oraz dopasowana interlinia. W miejscach, w których coś wyliczasz zastosuj wypunktowania, żeby zwiększyć przejrzystość tekstu. Ważne treści dodatkowe możesz zamknąć w osobnych ramkach, by ułatwić znalezienie konkretnej informacji.

Poprawność językowa

Pisanie SEO nie powinno wykluczać rzetelnego przygotowania. Literówki mogą przytrafić się każdemu, jednak zanim zdecydujesz się opublikować tekst na stronie, dobrze sprawdzić go pod kątem poprawności językowej samodzielnie lub dając go komuś do przeczytania.
Niektóre błędy, choć z pozoru niewielkie, mogą wprowadzać w błąd użytkownika i robota Google, dlatego warto zadbać o poprawną polszczyznę. Jeśli musisz samodzielnie poprawić własny tekst, odczekaj przynajmniej kilka godzin po jego napisaniu. Wówczas spojrzysz na niego świeżym okiem i łatwiej wyłapiesz ewentualne błędy.

Linkowanie wewnętrzne

Bardzo ważnym aspektem w pisaniu SEO jest linkowanie wewnętrzne. Pisząc artykuł na blogu możesz wykorzystać go, by poprawić indeksowanie i nawigację wewnątrz serwisu. Dobrze wykonane linkowanie wewnętrzne może znacznie poprawić konwersję, zwłaszcza jeśli np. w artykule o możliwościach jakiegoś produktu umieścisz link do konkretnych modeli.
Wykorzystaj frazy kluczowe i wyrażenia związane z tematyką linkowanej podstrony umieszczając je w pobliżu linków. Nie zapomnij o umieszczeniu atrybutu rel=”follow”, by wzmocnić działania SEO wewnątrz serwisu.

Wybór słów kluczowych i ich odpowiednie rozmieszczenie w treści

Korekta tekstów pod kątem SEO to przede wszystkim wybór i odpowiednie rozmieszczenie słów kluczowych. Nie próbuj na siłę upychać fraz w tekście. Pisząc artykuł patrz na niego przede wszystkim oczami użytkownika, dopiero w drugiej kolejności skupiaj się na robotach Google.
Jeśli słowa kluczowe będą nagromadzone w nienaturalny sposób i tekstu nie będzie się dało normalnie przeczytać, spotkasz się ze sporą ilością odrzuceń, na co boty wyszukiwarki szybko zareagują obniżając twoją pozycję w wynikach wyszukiwania. Frazy kluczowe powinny być stosowane z umiarem oraz rozmieszczone w miarę równomiernie w treści całego artykułu. W ich wyborze pomogą ci specjalne narzędzia.

Narzędzia wspomagające pisanie artykułów SEO

Najważniejsze narzędzia wspomagające pisanie SEO służą wynajdywaniu odpowiednich słów kluczowych. W tym celu możesz wykorzystać między innymi planer słów kluczowych Google Ads, który na podstawie lokalizacji i jednego słowa kluczowego zaoferuje ci listę różnorodnych fraz wraz z opisem konkurencji i średnią liczbą wyszukiwań.
Przydatne będzie także Google Trends, które pokaże, w jaki sposób zmieniała się popularność różnych fraz, również w zależności od regionu. Obserwując wzrost potencjału konkretnych słów kluczowych możesz wykorzystać je w swoich artykułach.
Oprócz narzędzi grupy Google do sugerowania słów kluczowych warto wykorzystać również inne, takie jak Answer The Public, Ubersuggest czy BuzzSumo. Aby sprawdzić, jak twoja strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania możesz wykorzystać wtyczkę Yoast SEO lub narzedzie Toothweb, jeśli nie korzystasz z WordPressa.

Dlaczego pisanie tekstów SEO warto zlecić wyspecjalizowanej agencji?

Pisanie tekstów pod SEO to nie lada wyzwanie nawet dla wprawnego copywritera. To zadanie wymaga nie tylko lekkiego pióra, ale także dogłębnej znajomości zasad pozycjonowania oraz analizy i wyczucia, by odpowiednio wpasować do treści słowa kluczowe. Do tego content wymaga stałego odświeżania, analizowania pod kątem ruchu oraz ponownej optymalizacji, przy zmianach algorytmów Google.
Zlecając to zadanie wyspecjalizowanej agencji, możesz być pewien, że wszystkie treści zostaną przygotowane zgodnie z wytycznymi dotyczącymi pozycjonowania. Będą to artykuły atrakcyjne zarówno dla twoich potencjalnych klientów, jak i dla robotów wyszukiwarek.