Mój Zdrowy Futrzak – projekt, który nieustannie rozwijamy dzięki  połączeniu wiedzy, doświadczenia i… pasji

~375.41%
więcej fraz w TOP 50 od początku współpracy

~279.15%
więcej fraz w TOP 10 od początku współpracy

~431.58%
więcej fraz w TOP 3 od początku współpracy

Mój Zdrowy Futrzak to projekt koncernu Elanco (dawniej Bayer Animal Health). Celem witryny internetowej jest budowanie świadomości marki Elanco, promocja produktów: AdTab, Advantage, Advantix, Foresto, Kiltix. Dodatkowo strona ma za zadanie pełnić funkcję informacyjną na temat zdrowia i wychowania domowych pupili, a tym samym zwiększać świadomość ich opiekunów w tym zakresie. Naszym zadaniem jest realizacja tych celów za pomocą formuły funkcjonalnej, z naciskiem na działania w modelu SXO. Jakie rezultaty osiągnęliśmy na przestrzeni kilku lat działań? 

O Kliencie

Nasza współpraca z Elanco, czyli marką, która wcześniej należała do koncernu Bayer trwa od 2016 roku. Od tego czasu prowadzimy regularną komunikację w mediach społecznościowych oraz działania w modelu SXO. Kilkukrotnie przeprowadziliśmy również kampanie edukacyjne skierowane do właścicieli czworonogów na temat zagrożeń ze strony kleszczy. Ich istotnym elementem były treści na stronie, zgromadzone w zakładce „Kleszczowe ABC”.

Warto podkreślić, że w przeciągu zaledwie 2 lat prac nad pozycjonowaniem witryny mieliśmy aż dwie migracje, które w znaczącym stopniu wpłynęły na kształt naszej strategii SEO, co szeroko omówiliśmy w case study „Jak w dwa lata zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 970%”. Natomiast niezależnie od zmian biznesowych czy tych związanych z kolejnymi aktualizacjami algorytmu Google, systematycznie budujemy wzrost widoczności witryny.

Wyzwania w projekcie

Jakie wyzwania związane z wieloletnim pozycjonowaniem witryny Mój Zdrowy Futrzak podejmujemy?  

  • Podczas współpracy zmieniała się domena, na początku pracowaliśmy na stronie zdrowyfutrzak.pl, następnie mojzdrowyfutrzak.bayer.com, aktualnie jest to: mojzdrowyfutrzak.elanco.com. Mimo zmiany domeny, a także zmiany systemu CMS, strona od początku współpracy znacząco zyskała na widoczności. 
  • Liczne aktualizacje algorytmów Google, które wymagały od nas elastyczności w planowaniu i egzekucji działań.
  • Zadanie polegające na wprowadzeniu fraz brandowych (związanych z ofertą produktową) na wysokie pozycje, co jest o tyle utrudnione, że naszą konkurencją na takie zapytania są zoologiczne sklepy internetowe o rozbudowanej strukturze i szerokiej ofercie. Ze względu na wysoką konkurencyjność fraz brandowych nieustannie działamy nad wyprowadzeniem ich na jeszcze wyższe pozycje.  
  • Osiągnięcie wysokich pozycji dla fraz kierujących do wpisów blogowych. Witryna Mój Zdrowy Futrzak ma pełnić rolę eksperta w dziedzinie opieki, zdrowia, czy szkolenia domowych pupili.

Realizacja i efekty

Z dniem rozpoczęcia współpracy widoczność prezentowała się w następujący sposób (wyniki dla pierwszej domeny za kwiecień 2016): 

TOP 50 – 1343 fraz
TOP 10 – 542 fraz 
TOP 3 – 171 fraz

Na ten moment (marzec 2024) jest to: 

TOP 50 – 6387 fraz
TOP 10 – 2057 fraz
TOP 3 – 909 fraz 

Od początku współpracy jest to więc wzrost na poziomie: 

~375.41% więcej fraz w TOP 50
~279.15% więcej fraz w TOP 10
~431.58% więcej fraz w TOP 3

Widoczność serwisów od początku współpracy warto prześledzić na wykresie prezentującym liczbę fraz dla wszystkich domen: 

TOP 3: 

TOP 10:

TOP 50:

Realizując zadanie wprowadzenia fraz brandowych na wysokie pozycje, osiągnęliśmy następujące wyniki dla poszczególnych fraz:

Adtab1. pozycja
Advantix5. pozycja
Advantage dla kotów8. pozycja
Advantage na pchły3. pozycja
Foresto23. pozycja
Kiltix14. pozycja
obroża Kiltix9. pozycja

A jak wypadamy w zdobywaniu wysokich pozycji dla fraz kierujących do wpisów blogowych? 

pasożyty u psów1. pozycja
choroby odkleszczowe u psów1. pozycja
nicienie u psa1. pozycja
pchły u kota1. pozycja
nicienie u kota1. pozycja

To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze, by projekt Mój zdrowy Futrzak stał się miejscem w Internecie, gdzie właściciele czworonogów znajdą kompleksową wiedzę w tematyce zdrowia, żywienia czy wychowania swoich pupili. Podkreślmy przy tym, że celem naszego Klienta jest budowanie wizerunku eksperta w Sieci, a także pozyskiwanie grona powracających użytkowników, którzy wiedzą, że na blogu mojzdrowyfutrzak.elanco.com odnajdą wyłącznie rzetelne i sprawdzone informacje. Jak realizujemy ten cel? 

W ostatnim kwartale ponad 12% odbiorców to użytkownicy powracający.  

Warto podkreślić, że ważnym elementem naszej codziennej pracy w ramach pozycjonowania witryny Mój Zdrowy Futrzak jest tworzenie contentu. A ponieważ Elanco w swojej ofercie posiada różnego rodzaju środki ochrony przed pchłami, kleszczami czy komarami, znaczna część wpisów blogowych porusza tematykę pasożytów w kontekście ochrony zwierząt, zapobiegania chorobom pasożytniczym czy leczenia. 

Na stronie mojzdrowyfutrzak.elanco.com widnieje aż 69 wpisów związanych z tematyką pasożytów. Wszystkie artykuły z tej kategorii w ubiegłym roku (2023) wygenerowały około 224 tysięcy kliknięć w bezpłatnych wynikach wyszukiwania oraz zostały wyświetlone na liście wyników 6 milionów razy. 

(wzrosty i spadki na wykresie są wynikiem sezonowości wybranych tematów poruszanych w obrębie tej kategorii) 

Wiele z artykułów wygenerowało ruch na poziomie 10 tysięcy kliknięć w bezpłatnych wynikach wyszukiwania tylko na przestrzeni ostatniego roku (2023). 

Według danych z GA4 w ubiegłym roku wpisy blogowe z kategorii „Pasożyty” odwiedziło ponad 180 tysięcy użytkowników. Analizując przy tym średni czas zaangażowania, który w większości przypadków wynosi ponad minutę, można wywnioskować, że użytkownicy są zainteresowani treściami, a dodatkowo są one zgodne z ich oczekiwaniami (treść wpisu trafnie odpowiada na frazę wpisaną przez użytkownika w wyszukiwarce).

Co więcej, użytkownicy trafiali na wpisy blogowe, wpisując najważniejsze z punktu widzenia Klienta frazy kluczowe, a więc takie, które wiążą się z pasożytami, takimi jak: kleszcze, pchły i komary. 

Podsumowanie

Zawsze podkreślamy, że o sukcesie tego projektu decydują 3 czynniki: wiedza, doświadczenie i pasja. Dzięki dobrze dobranym frazom oraz zaangażowaniu do pracy copywriterów, którzy są miłośnikami psów i kotów oraz mają doświadczenie i wiedzę ekspercką w zakresie behawioru, szkolenia i dietetyki zwierzęcej, tworzymy content, który przyciąga tysiące użytkowników i pomaga nam budować widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania oraz zwiększać ilość wejść organicznych. 

Nie ustajemy przy tym w ambitnych dążeniach, by Mój Zdrowy Futrzak wkrótce stał się liderem wśród portali o tematyce zdrowotnej czworonogów.