Mój Zdrowy Futrzak – projekt, który nieustannie rozwijamy dzięki połączeniu wiedzy, doświadczenia i… pasji
~375.41%
więcej fraz w TOP 50 od początku współpracy
~279.15%
więcej fraz w TOP 10 od początku współpracy
~431.58%
więcej fraz w TOP 3 od początku współpracy
Mój Zdrowy Futrzak to projekt koncernu Elanco (dawniej Bayer Animal Health). Celem witryny internetowej jest budowanie świadomości marki Elanco, promocja produktów: AdTab, Advantage, Advantix, Foresto, Kiltix. Dodatkowo strona ma za zadanie pełnić funkcję informacyjną na temat zdrowia i wychowania domowych pupili, a tym samym zwiększać świadomość ich opiekunów w tym zakresie. Naszym zadaniem jest realizacja tych celów za pomocą formuły funkcjonalnej, z naciskiem na działania w modelu SXO. Jakie rezultaty osiągnęliśmy na przestrzeni kilku lat działań?
O Kliencie
Nasza współpraca z Elanco, czyli marką, która wcześniej należała do koncernu Bayer trwa od 2016 roku. Od tego czasu prowadzimy regularną komunikację w mediach społecznościowych oraz działania w modelu SXO. Kilkukrotnie przeprowadziliśmy również kampanie edukacyjne skierowane do właścicieli czworonogów na temat zagrożeń ze strony kleszczy. Ich istotnym elementem były treści na stronie, zgromadzone w zakładce „Kleszczowe ABC”.
Warto podkreślić, że w przeciągu zaledwie 2 lat prac nad pozycjonowaniem witryny mieliśmy aż dwie migracje, które w znaczącym stopniu wpłynęły na kształt naszej strategii SEO, co szeroko omówiliśmy w case study „Jak w dwa lata zwiększyliśmy ruch organiczny o ponad 970%”. Natomiast niezależnie od zmian biznesowych czy tych związanych z kolejnymi aktualizacjami algorytmu Google, systematycznie budujemy wzrost widoczności witryny.
Wyzwania w projekcie
Jakie wyzwania związane z wieloletnim pozycjonowaniem witryny Mój Zdrowy Futrzak podejmujemy?
- Podczas współpracy zmieniała się domena, na początku pracowaliśmy na stronie zdrowyfutrzak.pl, następnie mojzdrowyfutrzak.bayer.com, aktualnie jest to: mojzdrowyfutrzak.elanco.com. Mimo zmiany domeny, a także zmiany systemu CMS, strona od początku współpracy znacząco zyskała na widoczności.
- Liczne aktualizacje algorytmów Google, które wymagały od nas elastyczności w planowaniu i egzekucji działań.
- Zadanie polegające na wprowadzeniu fraz brandowych (związanych z ofertą produktową) na wysokie pozycje, co jest o tyle utrudnione, że naszą konkurencją na takie zapytania są zoologiczne sklepy internetowe o rozbudowanej strukturze i szerokiej ofercie. Ze względu na wysoką konkurencyjność fraz brandowych nieustannie działamy nad wyprowadzeniem ich na jeszcze wyższe pozycje.
- Osiągnięcie wysokich pozycji dla fraz kierujących do wpisów blogowych. Witryna Mój Zdrowy Futrzak ma pełnić rolę eksperta w dziedzinie opieki, zdrowia, czy szkolenia domowych pupili.
Realizacja i efekty
Z dniem rozpoczęcia współpracy widoczność prezentowała się w następujący sposób (wyniki dla pierwszej domeny za kwiecień 2016):
TOP 50 – 1343 fraz
TOP 10 – 542 fraz
TOP 3 – 171 fraz
Na ten moment (marzec 2024) jest to:
TOP 50 – 6387 fraz
TOP 10 – 2057 fraz
TOP 3 – 909 fraz
Od początku współpracy jest to więc wzrost na poziomie:
~375.41% więcej fraz w TOP 50
~279.15% więcej fraz w TOP 10
~431.58% więcej fraz w TOP 3
Widoczność serwisów od początku współpracy warto prześledzić na wykresie prezentującym liczbę fraz dla wszystkich domen:
TOP 3:
TOP 10:
TOP 50:
Realizując zadanie wprowadzenia fraz brandowych na wysokie pozycje, osiągnęliśmy następujące wyniki dla poszczególnych fraz:
Adtab | 1. pozycja |
Advantix | 5. pozycja |
Advantage dla kotów | 8. pozycja |
Advantage na pchły | 3. pozycja |
Foresto | 23. pozycja |
Kiltix | 14. pozycja |
obroża Kiltix | 9. pozycja |
A jak wypadamy w zdobywaniu wysokich pozycji dla fraz kierujących do wpisów blogowych?
pasożyty u psów | 1. pozycja |
choroby odkleszczowe u psów | 1. pozycja |
nicienie u psa | 1. pozycja |
pchły u kota | 1. pozycja |
nicienie u kota | 1. pozycja |
To pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze, by projekt Mój zdrowy Futrzak stał się miejscem w Internecie, gdzie właściciele czworonogów znajdą kompleksową wiedzę w tematyce zdrowia, żywienia czy wychowania swoich pupili. Podkreślmy przy tym, że celem naszego Klienta jest budowanie wizerunku eksperta w Sieci, a także pozyskiwanie grona powracających użytkowników, którzy wiedzą, że na blogu mojzdrowyfutrzak.elanco.com odnajdą wyłącznie rzetelne i sprawdzone informacje. Jak realizujemy ten cel?
W ostatnim kwartale ponad 12% odbiorców to użytkownicy powracający.
Warto podkreślić, że ważnym elementem naszej codziennej pracy w ramach pozycjonowania witryny Mój Zdrowy Futrzak jest tworzenie contentu. A ponieważ Elanco w swojej ofercie posiada różnego rodzaju środki ochrony przed pchłami, kleszczami czy komarami, znaczna część wpisów blogowych porusza tematykę pasożytów w kontekście ochrony zwierząt, zapobiegania chorobom pasożytniczym czy leczenia.
Na stronie mojzdrowyfutrzak.elanco.com widnieje aż 69 wpisów związanych z tematyką pasożytów. Wszystkie artykuły z tej kategorii w ubiegłym roku (2023) wygenerowały około 224 tysięcy kliknięć w bezpłatnych wynikach wyszukiwania oraz zostały wyświetlone na liście wyników 6 milionów razy.
(wzrosty i spadki na wykresie są wynikiem sezonowości wybranych tematów poruszanych w obrębie tej kategorii)
Wiele z artykułów wygenerowało ruch na poziomie 10 tysięcy kliknięć w bezpłatnych wynikach wyszukiwania tylko na przestrzeni ostatniego roku (2023).
Według danych z GA4 w ubiegłym roku wpisy blogowe z kategorii „Pasożyty” odwiedziło ponad 180 tysięcy użytkowników. Analizując przy tym średni czas zaangażowania, który w większości przypadków wynosi ponad minutę, można wywnioskować, że użytkownicy są zainteresowani treściami, a dodatkowo są one zgodne z ich oczekiwaniami (treść wpisu trafnie odpowiada na frazę wpisaną przez użytkownika w wyszukiwarce).
Co więcej, użytkownicy trafiali na wpisy blogowe, wpisując najważniejsze z punktu widzenia Klienta frazy kluczowe, a więc takie, które wiążą się z pasożytami, takimi jak: kleszcze, pchły i komary.
Podsumowanie
Zawsze podkreślamy, że o sukcesie tego projektu decydują 3 czynniki: wiedza, doświadczenie i pasja. Dzięki dobrze dobranym frazom oraz zaangażowaniu do pracy copywriterów, którzy są miłośnikami psów i kotów oraz mają doświadczenie i wiedzę ekspercką w zakresie behawioru, szkolenia i dietetyki zwierzęcej, tworzymy content, który przyciąga tysiące użytkowników i pomaga nam budować widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania oraz zwiększać ilość wejść organicznych.
Nie ustajemy przy tym w ambitnych dążeniach, by Mój Zdrowy Futrzak wkrótce stał się liderem wśród portali o tematyce zdrowotnej czworonogów.