Jak zachęcić widzów do seansu w kinie w dobie platform streamingowych?
Kina Helios to kolejny Klient, który już od 2015 roku powierza nam realizację swoich kampanii performance. W ramach współpracy skupiamy się na realizacji kampanii Google Ads w każdym typie, łącznie z testowaniem i wdrażaniem nowości, na co Klient otwarcie przystaje.
O Kliencie i wyzwaniach branży kinowej
Na przestrzeni lat naszej współpracy wiele zmieniło się w branży kinowej i sektorze rozrywki w ogóle. Mamy bowiem do czynienia ze wzrostem oglądalności serwisów streamingowych, a coraz częściej studia filmowe wypuszczają swoje nowości do serwisów VOD i kin tego samego dnia. Mimo wszystko rozwój platform streamingowych nie oznacza końca tradycyjnych kin. Istnieje grupa widzów, która ceni niepowtarzalne doświadczenie oglądania filmu na dużym ekranie, z dobrym nagłośnieniem i w atmosferze kinowej. Dodatkowo, wiele filmowych nowości nadal będzie miało swoje premiery kinowe, a dopiero później trafi na platformy streamingowe.
Dla naszego Klienta, a zatem i dla nas najistotniejsze jest, by wygrać czas konsumentów i sprawić, by wciąż wypełniali sale kinowe. Jak podeszliśmy do tego wyzwania? W niniejszym case study przedstawimy jedno z działań, mających na celu podtrzymanie uwagi widzów i zachęcenie ich do śledzenia kinowych premier.
Wyzwanie marketingowe i jego realizacja
Zaznaczyliśmy już, że prognozy dla kin tradycyjnych są optymistyczne, o ile poszczególne sieci będa potrafiły wygrać uwagę tych użytkowników, którzy cenią magię kina. Jacy to użytkownicy i jak do nich dotrzeć?
Te wbrew pozorom niełatwe pytania należało postawić, by zaplanować odpowiednie działania marketingowe. Przeanalizowaliśmy więc repertuar kin Helios i grupy docelowe. W ten sposób wyłoniliśmy 3 persony i 3 różne insighty konsumenckie. By użytkownicy mogli utożsamić się z naszymi personami, postawiliśmy na krótkie narracje wideo (co miałoby skuteczniej dotrzeć do kinomaniaków?).
I tak powstały 3 spoty reklamowe, adresowane do 3 różnych grup:
- Single
- Pary
- Rodziny z dziećmi
Spoty wykorzystaliśmy do uruchomienia kampanii Google Ads na subskrypcje kanału Kina Helios w serwisie YouTube.
Tutaj trzeba podkreślić, że Helios aktywnie prowadzi swój youtubowy kanał, publikując na nim wszystkie zwiastuny, w tym – co szczególnie wartościowe dla widzów – zwiastuny premier. Na kanale dostępne są również wideorecenzje filmów, co czyni z niego miejsce atrakcyjne dla każdego kinomaniaka.
Przypomnijmy, że celem jest wygranie uwagi konsumenta, zachęcanie go, by przyszedł do kina i kupił bilet. Skoro rywalizujemy z serwisami streamingowymi, które rosną, gdy zdobywają kolejne subskrypcje, poszliśmy podobnym tropem. Celem było więc zdobycie 100 tysięcy subskrypcji do końca III kwartału 2024 roku i otrzymanie srebrnego przycisku.
Wyniki
W momencie startu kampanii, czyli 1 lutego 2024 roku kanał YouTube posiadał 89,9 tys. subskrypcji. Cel, a więc 100 tys. subskrybentów odnotowaliśmy już 14 lipca 2024 roku.
Pozostałe dane:
4 617 197 wyświetleń
247 203 interakcji/kliknięć
Współczynnik interakcji wynosi 5,35%.
Podsumowanie
Już teraz możemy zaznaczyć, że żadne kino sieciowe w Polsce nie osiągnęło takiego pułapu w zakresie ilości subskrypcji i aktywności na youtubowym kanale – kino Helios jest tutaj prekursorem!
Nasza kampania będzie kontynuowana, a my z pewnością będziemy obserwować trendy w branży rozrywkowej oraz rynek kinowy. A do działania napędzają nas pozytywne rekomendacje od naszego Klienta: