Jak w ciągu 5 miesięcy zwiększyliśmy liczbę fraz w TOP 3, TOP 10 i TOP 50?
+170
wzrost liczby fraz w TOP 3
+621
wzrost liczby fraz w TOP 10
+2019
wzrost liczby fraz w TOP 50
O dobrej współpracy z firmą Multigastro rozpisywaliśmy się już w case study „Multigastro – długofalowa promocja e-commerce”. Tym razem skupimy się na działaniach optymalizacyjnych, które rozszerzyliśmy w październiku 2022 roku.
O kliencie
Firma Mutigastro działa w sektorze B2B. Zaopatruje klientów z branży HoReCa w sprzęt gastronomiczny oraz produkty i akcesoria niezbędne w profesjonalnej gastronomii. W swojej ofercie posiada ponad 30 tysięcy SKU.
Wyzwanie
Po trudnym dla branży HoReCa czasie pandemii oraz w obliczu niestabilnej sytuacji za nasza wschodnią granicą, prognozy dla tego rynku mówią o wzroście w szacunkowym tempie ponad 8% rocznie. Przyrost ten zostanie jednak znacznie spowolniony przez rosnącą inflację. Istotne jest również, że na skutek pandemii blisko 20% lokali w Polsce zakończyło działalność. Przetrwały głównie te, które zgromadziły odpowiednie zasoby kapitałowe lub szybko przystosowały się do nowych oczekiwań konsumentów i np. uruchomiły usługę dostawy jedzenia. Trend ten utrzymał się, a obok niego pojawiło się kilka nowych – w tym m.in. premiumizacja usług. Ma to związek z rosnącą świadomością konsumentów, którzy stawiają na jakość produktów oraz profesjonalizm usługi. Z tego powodu można zauważyć coraz częstszą specjalizację restauracji w wybranym kierunku kulinarnym. Do tego potrzebny jest profesjonalny sprzęt, którego właściciele takich biznesów często poszukują w Sieci – naszym celem jest dać się znaleźć.
Cele
- Wzrost widoczności
- Wzrost ruchu
- Wzrost pozycji fraz VIP
Przebieg prac
Poprawa indeksacji
W ramach rozszerzenia działań optymalizacyjnych postawiliśmy na poprawę indeksacji. Wynikało to z problemów z indeksowaniem treści blogowych oraz stron produktowych, przy czym problem dotyczył nie tylko ilości zaindeksowanych stron, ale również jakości indeksacji (nie indeksowało 100% treści na stronie). Użyliśmy więc narzędzia do zgłaszania adresów w GSC przez API oraz opcji inspection API w Screaming Frog. Dzięki temu zbiorowo zweryfikowaliśmy stan zaindeksowanych stron produktowych (było ich ponad 36 tysięcy). Ważną częścią naszej codziennej pracy stało się regularne zgłaszanie niezaindeksowanych adresów przez API.
Rozbudowa treści
Treści w obrębie witryny, które były związane z frazami VIP poddaliśmy ponownej analizie i znacznie je rozbudowaliśmy, co zwiększyło topical authority i pozycje fraz. W ramach optymalizacji treści uwzględniliśmy nie tylko kwestie techniczne, ale również zmieniające się potrzeby target group.
Link building
Po rozszerzeniu działań w ramach usługi SXO, które naturalnie wiążą się ze zwiększeniem budżetu, pozyskujemy linki z bardzo jakościowych stron. Treściom przeznaczonym do publikacji zewnętrznej również nadaliśmy większą wartość.
Profil linków rozszerzamy także poprzez marketing szeptany.
Inne działania optymalizacyjne
Cały czas prowadzimy również inne działania optymalizacyjne tj. poprawa meta tagów, linkowanie wewnętrzne, usuwanie błędów związanych z nieprawidłowymi kodami strony (4XX oraz 5XX) a także wewnętrznymi przekierowaniami 3XX.
Rezultaty
Porównując okres od października 2022 do końca lutego 2023 z analogicznym okresem rok wcześniej, możemy dostrzec, że dzięki podjętym działaniom niemal od razu – co w przypadku pozycjonowania jest rzadkim zjawiskiem – wygenerowaliśmy około 5,5 tysiąca sesji więcej oraz zwiększyliśmy przychody o 15%, przy czym te dane dotyczą wyłącznie kanału organic.
Co więcej, znacznie wzrosła ogólna widoczność serwisu w wynikach wyszukiwania – efekty były widoczne natychmiast, bo jeszcze w październiku. Jest to rezultat naszych prac ukierunkowanych na poprawę indeksacji stron.
W pierwszych dniach zintensyfikowanych działań mogliśmy odnotować 430 fraz TOP 3. Aktualnie jest to już 600, co oznacza wzrost aż o 170 zapytań, które aktualnie wyświetlają się na pierwszych 3 pozycjach wyników wyszukiwania. TOP 10 to wzrost z 1505 do 2126 fraz, TOP 50 – z 5552 do 7571 fraz.
TOP 3:
TOP 10:
TOP 50:
Faktyczny wzrost ruchu pochodzącego z wyników wyszukiwania odnotowaliśmy dopiero od stycznia 2023, przy czym jest to zjawisko bardzo dobrze widoczne i cały czas posiada tendencję wzrostową.
Podsumowanie
Gdy założone miesięczne szacunki przez dłuższy czas udaje nam się realizować, docierając do sufitu, to znak, że czas go przebić, a biznes jest gotowy, by wejść na wyższy level w digitalu! Tak było w przypadku Marki Multigastro, która w IV kwartale 2022 roku postawiła na rozwój. Przed nami ważny projekt, a powyższe wyniki to tylko wstęp do dalszych wzrostów i rozwoju biznesu!