baner baner

1 304,55%

Wzrost liczby użytkowników

1 054,67%

Wydłużenie sesji użytkownika w serwisie

189,15%

Wzrost liczby zamówień

Pasjonat gier z niebanalnym pomysłem – czyli kim jest nasz klient?

Sam projekt Fabryki Kart jest pomysłem niezwykle oryginalnym. W swoich założeniach wykorzystuje gry (zarówno pod względem ich estetyki, jak i fabuły) jako swoisty nośnik reklamy. Talia kart staje się tu jednym z materiałów promocyjnych, podobnie jak gry planszowe zawierające w sobie „dodatkowy” marketingowy przekaz.

Swoim zasięgiem Fabryka Kart nie obejmuje wyłącznie Polski - działania marki rozrosły się również poza granice kraju. W tym momencie firma prowadzi działalność także w szeregu państw europejskich.

Czego potrzebował nasz klient?

Głównym zadaniem Veneo było zwiększenie zainteresowania niszą naszego klienta oraz stwarzanymi przez niego możliwościami. Rozszerzenie grupy użytkowników miało przełożyć się na zwielokrotnienie liczby dokonywanych przez nich zamówień.

Nasze działania

Ze względu na nieliczną treść w serwisie, wdrożyliśmy działania zewnętrzne zintegrowane z działaniami contentowymi. Wprowadziliśmy sekcję blogową, pt. „Informacje i porady”, gdzie zaczęliśmy publikować wysokiej jakości treści. Przyniosło to pozytywny efekt wizerunkowy oraz – przede wszystkim – pozycjonujący.

Do naszych zadań należały również zmiany optymalizacyjne. Nasz klient mógł od nas oczekiwać wsparcia natury technicznej, jak np. wdrożenia odpowiednich narzędzi analitycznych, poprawy meta-tagów, przekierowania błędnych stron czy optymalizacji treści pod kątem nagłówków.

Wykonywaliśmy również działania offsite’owe, jak chociażby wpływający na pozycjonowanie rozważny link-building.

Efekty

Naszą współpracę z Fabryką Kart rozpoczęliśmy w trakcie maja 2018 roku, jednak lipiec to pierwszy pełny miesiąc, w którym otrzymaliśmy pełnowartościowe dane, na których można się opierać w analizie efektów. Porównujemy więc wyniki z października 2019 roku z lipcem 2018 roku.

Wzrost całościowego ruchu w serwisie

W podanym okresie liczba pozyskanych użytkowników zwiększyła się o 246,52%. Wzrost wśród nowych użytkowników wyniósł 253,77%. Sesje również uległy zmianie, podnosząc się o 254,34%.

Ruch organiczny z Google

Na tym polu udało się nam dokonać kolosalnego wzrostu. Całościowa liczba pozyskanych użytkowników podskoczyła o 1 171,70%. Ilość nowych użytkowników wzrosła o 1 304,55%. Sesje zostały zwiększone o 1 054,67%.

Widoczność witryny w Google

Dane pochodzą z okresu 1 maja 2018 roku – 18 listopada 2019 roku

Frazy widoczne w top3 - wzrost o około 400%

Frazy widoczne w top3 - wzrost o 400%

 

Frazy widoczne w top10 - wzrost o około 2400%

Frazy widoczne w top10 - wzrost o 2400%

Frazy widoczne w top50 - wzrost o około 700%

Frazy widoczne w top50 - wzrost o 700%

Wejścia bezpośrednie – wzrost świadomości marki

Działania SEO wpływają również na wzrost świadomości marki, co przekłada się na przyszłe wejścia bezpośrednie. Nie inaczej było w tym przypadku.

W październiku 2019 roku poprzez wejścia bezpośrednie na stronę przybyło o 62,71% więcej użytkowników niż w lipcu 2018 roku. Ilość nowo pozyskanych użytkowników  wzrosła o 71,34%.

Złożone zamówienia (wzrost konwersji celów)

W porównywany okresie (lipiec 2018 – październik 2019) nastąpił ogólny wzrost ilości zamówień o 189,15%. Klienci korzystali tu z formularza kontaktowego oraz z formularza zamówień.

Liczba użytkowników korzystających bezpośrednio z formularza zamówienia wzrosła o 650%, natomiast liczba tych składających zamówienie przez ścieżkę Strona Główna > Formularz zamówienia podniosła się o 254,34%. Klientów używających bezpośrednio strony kontaktu było więcej o 113,21%. Ilość korzystających ze  ścieżki Strona Główna Kontakt zwiększyła się o 54,12%.

Działania:

  • Zmiany optymalizacyjne, które wykazał audyt
  • Wdrożenie sekcji z treściami/artykułami tematycznymi ("Informacje i porady") oraz
    jej rozbudowa
  • Działania offsite - rozważny link building

Dzięki tym trzem punktom dokonaliśmy tego oto cudu, na przestrzeni (zaledwie) 15 miesięcy