Fabryka Kart – działania w modelu SXO

Fabryka kart case study

+1304%
wzrost liczby użytkowników

+1054%
wydłużenie sesji użytkownika

+189%
wzrost liczby zamówień

Czy możliwe jest osiągnięcie wzrostów o ponad tysiąc procent, prowadząc działania pozycjonujące przez zaledwie 15 miesięcy? Nasza współpraca z Fabryką Kart jest doskonałym dowodem na to, co można osiągnąć dzięki pozycjonowaniu w modelu SXO.

O kliencie

Sam projekt Fabryki Kart jest pomysłem niezwykle oryginalnym. Firma została założona przez prawdziwych pasjonatów gier, którzy wpadli na niebanalny pomysł. W swoich założeniach wykorzystuje gry (zarówno pod względem ich estetyki, jak i fabuły) jako swoisty nośnik reklamy. Talia kart staje się tu jednym z materiałów promocyjnych, podobnie jak gry planszowe zawierające w sobie „dodatkowy” marketingowy przekaz.

Swoim zasięgiem Fabryka Kart nie obejmuje wyłącznie Polski – działania marki rozrosły się również poza granice kraju. W tym momencie firma prowadzi działalność także w szeregu państw europejskich.

Wyzwanie

W ostatnich latach zmienił się sposób nawiązywania współpracy biznesowej w branży B2B. Firmy same znajdują odpowiednią ofertę i szukają informacji jeszcze zanim skontaktują się ze sprzedawcą. Dlatego bardzo istotne jest zadbanie o wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz czytelną i przyjazną dla użytkowników stronę internetową. Takie wyzwanie postawiła przed nami współpraca z Fabryką Kart, której nisza wymagała odpowiedniego rozreklamowania.

Cele i założenia KPI

Naszym głównym zadaniem było zwiększenie zainteresowania branżą naszego klienta oraz stwarzanymi przez niego możliwościami. Wiązało się to z poprawą widoczności na różne frazy w wynikach wyszukiwania, a także ze wzrostem świadomości marki. Rozszerzenie grupy użytkowników miało przełożyć się na zwielokrotnienie liczby dokonywanych przez nich zamówień, a co za tym idzie – większe zyski dla naszego klienta.

Przebieg prac

Ze względu na nieliczną treść w serwisie, wdrożyliśmy działania zewnętrzne zintegrowane z działaniami contentowymi. Wprowadziliśmy sekcję blogową, pt. „Informacje i porady”, gdzie zaczęliśmy publikować wysokiej jakości treści. Przyniosło to pozytywny efekt wizerunkowy oraz, przede wszystkim, pozycjonujący.

Do naszych zadań należały również zmiany optymalizacyjne. Nasz klient mógł od nas oczekiwać wsparcia natury technicznej, jak np. wdrożenia odpowiednich narzędzi analitycznych, poprawy meta-tagów, przekierowania błędnych stron czy optymalizacji treści pod kątem nagłówków.

Wykonywaliśmy również działania offsite’owe, jak chociażby wpływający na pozycjonowanie rozważny link-building.

Efekty

Naszą współpracę z Fabryką Kart rozpoczęliśmy w trakcie maja 2018 roku, jednak lipiec to pierwszy pełny miesiąc, w którym otrzymaliśmy pełnowartościowe dane, na których można się opierać w analizie efektów. Porównujemy więc wyniki z października 2019 roku z lipcem 2018 roku. Oto obszary, w których udało nam się wypracować ogromny sukces:

  • Wzrost całkowitego ruchu w serwisie: w podanym okresie liczba pozyskanych użytkowników zwiększyła się o 246,52%. Wzrost wśród nowych użytkowników wyniósł 253,77%. Sesje również uległy zmianie, podnosząc się o 254,34%.
Fabryka Kart case study
  • Ruch organiczny z Google: na tym polu udało się nam dokonać kolosalnego wzrostu. Całościowa liczba pozyskanych użytkowników podskoczyła aż o 1 171,70%. Ilość nowych użytkowników wzrosła o 1 304,55%. Sesje zostały zwiększone o 1 054,67%.
Fabryka Kart case study
  • Widoczność witryny w Google: zebrane dane pochodzą z okresu 1 maja 2018 roku – 18 listopada 2019 roku.
    Frazy widoczne w TOP3 – wzrost o około 400%
Fabryka Kart case study

Frazy widoczne w top10 – wzrost o około 2400%

Fabryka Kart case study

Frazy widoczne w top50 – wzrost o około 700%

Fabryka Kart case study
  • Wejścia bezpośrednie – wzrost świadomości marki: działania SEO wpływają również na wzrost świadomości marki, co przekłada się na przyszłe wejścia bezpośrednie. Nie inaczej było w tym przypadku. W październiku 2019 roku poprzez wejścia bezpośrednie na stronę przybyło o 62,71% więcej użytkowników niż w lipcu 2018 roku. Ilość nowo pozyskanych użytkowników wzrosła o 71,34%.
Fabryka Kart case study
  • Złożone zamówienia (wzrost konwersji celów): w porównywany okresie (lipiec 2018 – październik 2019) nastąpił ogólny wzrost ilości zamówień o 189,15%. Klienci korzystali tu z formularza kontaktowego oraz z formularza zamówień. Liczba użytkowników korzystających bezpośrednio z formularza zamówienia wzrosła o 650%, natomiast liczba tych składających zamówienie przez ścieżkę Strona Główna > Formularz zamówienia podniosła się o 254,34%. Klientów używających bezpośrednio strony kontaktu było więcej o 113,21%. Ilość korzystających ze ścieżki Strona Główna Kontakt zwiększyła się o 54,12%.
Fabryka Kart case study

+1304%

wzrost liczby użytkowników

+1054%

wydłużenie sesji użytkownika

+189%

wzrost liczby zamówień

Podsumowanie

Na nasz sukces złożyły się trzy główne czynniki:

  • Wprowadzenie zmian optymalizacyjnych, które wykazał wykonany przez nas audyt;
  • Wdrożenie sekcji „Informacje i porady” z artykułami tematycznymi oraz sukcesywna rozbudowa contentu;
  • Działania offsite oparte na rozważnym link buildingu.

To sprawiło, że w ciągu zaledwie 15 miesięcy nasz klient mógł cieszyć się tak wysokimi wzrostami, zarówno pod względem ilości użytkowników, jak i liczby złożonych zamówień.