Jak blog może wspierać SEO? Prezentujemy na przykładzie Marki Porta

+1 000 000 sesji
rozpoczętych od sekcji blogowej

+83%
fraz na pozycjach TOP 3 wyników wyszukiwania Google

+119%
fraz na pozycjach TOP 10 wyników wyszukiwania Google

Marka PORTA oprócz tego, że otwiera przed klientami wiele drzwi, zachęca ich, by otworzyli się na inspiracje wnętrzarskie. W tym celu, wspólnie z naszym Klientem, uruchomiliśmy jeden z największych w Sieci blog wnętrzarski „Otwórz się na”. 

O Kliencie

PORTA to lider produkcji drzwi na rynku polskim. W przeciągu nieco ponad 30 lat firma odnotowała dynamiczny rozwój – obecnie na drzwi PORTY można natknąć się niemal wszędzie, a sama marka jest jedną z najlepiej rozpoznawalnych w swojej kategorii. Veneo i Veneo Performance ma swój udział w budowaniu pozycji brandu w Sieci – to my zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy serwis WWW, następnie blog, a po kilku latach, gdy rozwinęły się technologie internetowe i digital marketing, upgradeowaliśmy serwis, wdrażając nowe funkcjonalności. Ważną częścią budowania widoczności Marki PORTA w Internecie stał się blog wnętrzarski „Otwórz się na”, który tworzyliśmy w ramach obsługi SXO. To projekt, który pokazuje jak blog może wspierać SEO.

Wyzwanie

Uruchamiając blog, firma PORTA postawiła przed nami zadanie wygenerowania 1 miliona sesji w ciągu roku od startu. Było to związane z faktem, że po jego zaprojektowaniu i wdrożeniu rozpoczęliśmy regularną obsługę marki w modelu SXO, a dobrze przygotowany i strategicznie prowadzony blog miał być głównym źródłem wartościowego ruchu organicznego. 

Przebieg prac

Dobry blog powinien mieć dobry projekt UX. Mając w Veneo zaplecze w postaci projektantów UX oraz działu IT, mieliśmy pewność, że powstający blog będzie dopracowany pod kątem technicznym i użytkowym. W trakcie prac związanych z jego projektowaniem i wdrażaniem,  mogliśmy równolegle realizować zadania z obszaru content marketingu, czyli planować i przygotowywać treści. 

Blog „Otwórz się na” zgodnie ze swoją maksymą otwiera się na różnorodne treści, nie tylko związane z wnętrzami, dlatego na start zostało przygotowane 1000 artykułów wraz z uwzględnieniem linkowania wewnętrznego. 

Każdy blog wymaga systematyczności w publikowaniu treści, dlatego już po jego uruchomieniu w styczniu 2018 roku regularnie tworzyliśmy treści w oparciu o szczegółowe wytyczne SEO. Założenie było oczywiste: publikować treści przyjazne zarówno dla użytkowników, jak i robotów Google.

Rezultaty

Co osiągnęliśmy w ciągu pierwszego roku funkcjonowania bloga?

  • +83% więcej fraz na pozycjach TOP 3 wyników wyszukiwania Google w 2018 roku
Wykres przedstawia wzrost widoczności w TOP 3 wyników wyszukiwania
  • +119% więcej fraz na pozycjach TOP 10 wyników wyszukiwania Google w 2018 roku
Wykres przedstawia wzrost widoczności w TOP10 wyników wyszukiwania
  • +34% wzrost ruchu organicznego w 2018 roku
  • +1 000 000 sesji na stronie rozpoczętych od sekcji blogowej
  • Budowanie wizerunku eksperta w branży wnętrzarskiej

Kluczowe elementy, które przyczyniły się do sukcesu

  • Dobry UX – naszym celem było nie tylko to, aby użytkownicy wchodzili na bloga, ale również, by chętnie przeglądali go i sprawnie poruszali się po witrynie.
  • Produkcja treści na start oraz regularne publikacje nowych wpisów – użytkownicy, którzy trafiają na blogi zwykle poszukują rozwiązań jakiegoś problemu, inspiracji, wiedzy. By zagospodarować rozmaite potrzeby potrzeby, konieczne było stworzenie treści, które oscylują wokół konkretnej frazy kluczowej, powiązanej z tym, co użytkownicy wpisują do okna wyszukiwarki – ze względu na algorytmy Google, nie udałoby się odpowiedzieć na te potrzeby za pomocą kilku wpisów!
  • Optymalizacja treści, ich struktury, metadanych i nagłówków pod kątem SEO oraz search intent.
  • Stała analiza treści pod kątem SEO oraz zaangażowania użytkowników i ich ścieżki po przejściu na stronę.
  • Weryfikacja content gapu w istniejących materiałach, które były podstawą do planu contentowego.
  • Research i wzbogacanie treści o nowe elementy, unikając jednocześnie wyindeksowania.

Podsumowanie

Wiele mówi się o tym, że blog to must-have w przypadku marek e-commerce. Marka PORTA nie jest e-commercem, za to ma inne, być może trudniejsze zadanie. Musi tak zaprezentować swoją ofertę, by użytkownik, który uda się do sklepu stacjonarnego z szeroką ofertą drzwi, szukał właśnie drzwi z logiem PORTY. Strategicznie prowadzony blog bez wątpienia pomaga w tym procesie. Regularne publikacje wartościowych, czyli przydatnych treści pomaga budować relacje z klientami, wzmacnia wizerunek marki oraz buduje zaufanie klientów. Blog może być jak kolejny handlowiec w firmie, który krok po kroku przeprowadza użytkownika przez pytania jakie zwykle pojawiają się w procesie zakupowym i sprawnie rozwiązuje problemy, zwiększając szansę na konwersję. Niezależnie od tego czy mówimy tu o biznesie e-commerce, gdzie w łatwy sposób możemy zweryfikować rolę bloga na ścieżce konwersji, czy firmach, które wykorzystują pełen potencjał digitalu, tworząc satysfakcjonujące doświadczenia dla klientów i sprzedają offline!