Klocki.edu.pl – kampania sprzedażowa Facebook Ads dla e-commerce
+1003%
ROAS
+1000%
większy miesięczny przychód, w stosunku kwoty wydanej na budżet reklamowy
+379%
większy miesięczny przychód z Facebook w stosunku do przychodu poprzedniego roku
Nasza współpraca z klientem była ściśle związana z bardzo istotnym dla wszystkich sprzedawców okresem – Black Friday, Black Weekend oraz Cyber Monday. Chcąc wykorzystać ten czas jak najlepiej, rozpoczęliśmy kampanię, opartą o ekosystem Facebooka. Jakie były tego efekty?
O kliencie
Klocki.edu.pl to e-sklep posiadający w swojej ofercie klocki dla dzieci w różnym wieku. “Tylko… i aż klocki!” – jak mówi sam założyciel firmy. Na czym jednak polega fenomen produktów, które uwielbiają najmłodsi i ich rodzice? Poza samymi korzyściami rozrywkowymi, klocki wspierają rozwój dzieci, umiejętność logicznego, a także kreatywnego myślenia oraz ich umiejętności manualne. Dzięki szerokiej ofercie dostępnych rodzajów klocków – konstrukcyjnych, edukacyjnych, drewnianych czy magnetycznych, klocki wciąż należą do ulubionych zabawek dzieci i rodziców, umożliwiając rozwój przez zabawę: psychiczny, fizyczny – tak, to możliwe!
Wyzwanie
Przygotowanie sklepu do newralgicznego okresu Black Friday było dla nas nie lada wyzwaniem. Ze względu na większe natężenie reklam w tym okresie, musieliśmy zrobić wszystko co w naszej mocy, by akcja promocyjna przyniosła oczekiwane rezultaty. Czy podołaliśmy temu zadaniu?
Cele i założenia KPI
We współpracy z firmą Klocki.edu.pl, wspólnie ustaliliśmy nasz główny cel, którym było zwiększenie sprzedaży w e-sklepie poprzez kanały online, skupiając się szczególnie na działaniach w ekosystemie reklamowym Facebooka. Wszystkie cele przedstawiały się następująco:
- Wykorzystanie Facebook Ads jako jednego z kanałów e-commerce dla pozyskania wartościowego i konwertującego ruchu na stronie
- Stworzenie całej struktury kampanii na podstawie sprzedażowej ścieżki klienta
- Osiągnięcie ustalonych celów sprzedażowych w okresie Black Weekend
- Maksymalizacja ROAS
Przebieg prac
Analizowany okres to jeden miesiąc – listopad. W tym czasie natężenie reklam rośnie, wraz z ich kosztami, a wszystko to w związku z akcjami promocyjnymi takimi jak: Black Friday, Black Weekend i Cyber Monday. Klocki.edu.pl również prowadziły akcje promocyjne na te okoliczności, które przyniosły satysfakcjonujące wyniki – poniżej przedstawiamy działania, jakie prowadziliśmy dla firmy w tym okresie.
Rozpoczęliśmy nasze działania od audytu grupy docelowej oraz szczegółowej analizy dotychczasowych klientów e-sklepu.
To pomogło nam wyłonić cechy osób, które dokonują zakupów tego rodzaju produktów, a dzięki temu – lepiej dopasować kierowane do nich treści reklamowe oraz ustalić konkretne grupy docelowe do naszych kampanii.
Pixel Facebooka – to podstawa! Już przy rozpoczęciu współpracy, wdrożyliśmy narzędzie analityczne Facebooka do witryny e-sklepu, by Pixel lepiej optymalizował reklamy i dostosowywał ich wyświetlanie do osób najbardziej skłonnych do zakupu, a także by móc monitorować działania oraz aktywność użytkowników na stronie, lepiej mierzyć skuteczność naszych reklam, analizować zbierane dane dzięki panelowi Facebook Analytics, tworzyć grupy niestandardowych odbiorców, a także wracać do tych osób z kolejnymi komunikatami reklamowymi. Dzięki zainstalowanym zaawansowanym kodom zdarzeń Pixela, mogliśmy także stworzyć podobne grupy odbiorców na podstawie grup remarketingowych oraz odbiorców, którzy już zrobili zakupy w e-sklepie.
Efekty
Pierwszym krokiem w naszych działaniach było dostarczenie jak najwięcej wartościowego ruchu – zastosowaliśmy cel konwersja z optymalizacją pod wyświetlenie zawartości zamiast celu na ruch, by wejścia na stronę były bardziej wartościowe dla firmy, a także o wiele tańsze. Takie działanie nie tylko przyniosło znakomite wyniki, ale i dodatkowe transakcje w witrynie. W przypadku zastosowania takiego celu, nie płaciliśmy za jeden zakup, a za jedną konwersję, którą było konkretnie wyświetlenie zawartości strony, czyli o wiele, wiele taniej – wynik ten wynosił średnio 0,31 zł za wyświetlenie zawartości.
Następnie, gdy zebraliśmy już odpowiednio dużą grupę remarketingową, zainteresowaliśmy odbiorców prezentowanymi produktami, zoptymalizowaliśmy kampanie pod kątem zwiększenia sprzedaży, używając do tego dynamicznego remarketingu z wykorzystaniem katalogu produktów. Ten format reklamowy polega na automatycznym ukazaniu użytkownikowi produktów, które ostatnio oglądał w witrynie, ale ich nie zakupił – co sprawia, że przypominamy odbiorcom o „zapomnianych produktach”, a to skutecznie zwiększa prawdopodobieństwo finalnego zakupu, dlatego też format dynamicznych reklam jest jednym z najskuteczniejszych celów reklamowych do zwiększenia sprzedaży.
Reklamy kierowaliśmy do grupy osób, która wyświetliła produkt bądź dodała produkt do koszyka, ale go nie zakupiła w ciągu ostatnich 50 dni. Zaktualizowany katalog produktów oraz dane z kodów zdarzeń Pixela pozwoliły nam na odbieranie konkretnych zdarzeń użytkownika na stronie WWW i dopasowanie ich do produktu, dlatego po utworzeniu szablonu reklamowego – wyświetlone przez odbiorcę produkty automatycznie pokazywały się w stworzonym przez nas „szablonie”. Tym sposobem – produkty „wracały” do potencjalnych klientów.
Dodatkowo, do komunikatów reklamowych kierowanych do użytkowników pochodzących z remarketingu, dodawaliśmy informację o rabacie z kodem „Facebook”. Dlatego też – każdy, kto przeszedł przez pierwsze segmenty lejka sprzedażowego – wszedł na stronę, wyszukiwał, oglądał produkty – później mógł nabyć je z dodatkową zniżką, a informację o tym “dostawał” w postaci spersonalizowanej reklamy! Produktów takiego rodzaju nie kupuje się często, dlatego też, aby nie “marnować” budżetu mediowego, z zestawów reklam wykluczyliśmy osoby, które zakupiły już jakiś produkt w ciągu ostatnich 20 dni.
Przy celu reklamowym na dynamiczny remarketing, przetestowaliśmy nowy format reklamowy w postaci filmu dynamicznego – to format ukazujący ostatnio wyświetlane przez użytkownika produkty automatycznie zaciągane do postaci filmu. Tylko dzięki takiemu działaniu uzyskaliśmy 40 dodatkowych transakcji, a koszt jednego zakupu znacznie spadł, niż w przypadku zwykłej karuzeli produktowej. Jednym z formatów, który dodatkowo przetestowaliśmy, był format kolekcji – to format wyświetlany jedynie na mobile, zaciągający produkty i rozdzielający je automatycznie dodanymi sekcjami z tytułami “Ostatnio przeglądane / Wybrane dla Ciebie / Mogą Ci się także spodobać…”. Format kolekcji uzyskał kolejne konwersje i dodatkową sprzedaż produktów.
+1004%
ROAS
+1000%
większy miesięczny przychód, w stosunku kwoty wydanej na budżet reklamowy
+379%
większy miesięczny przychód z Facebook w stosunku do przychodu poprzedniego roku
Podsumowanie
Jak się okazało, podjęcie współpracy w tak ważnym dla klienta momencie było prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Niemal 400% większy przychód miesięczny z Facebooka oraz ponad 1000% ROAS sprawiły, że kampania zakończyła się dużym sukcesem!