baner baner

Google Analytics – szkolenie z analityki internetowej

Nie da się prowadzić działań marketingowych w internecie bez dostępu do danych. Google Analytics pomoże ci pozyskać wiedzę na temat użytkowników i ich zachowań. Niestety, jakikolwiek błąd w konfiguracji może skutkować nieprawidłowymi danymi, a co za tym idzie – źle podjętymi działaniami. W tym celu przygotowaliśmy dla ciebie kurs Google Analytics!

Co zyskasz dzięki szkoleniu Google Analytics?

Szkolenie z VeneoSEM pozwoli ci lepiej poznać swoich użytkowników i usprawnić swoją stronę internetową. Dowiesz się, jakie są źródła ruchu i w jaki sposób klienci zachowują się na twojej witrynie. Nauczysz się, jak analizować efektywność działań marketingowych oraz jak dokonać optymalizacji kampanii. Każdy z uczestników otrzyma także certyfikat poświadczający udział w szkoleniu.

Google Analytics kurs teoretyczny i praktyczny

Szkolenie Analytics organizowane przez VeneoSEM ma formę zarówno wykładów teoretycznych, jak i praktycznych warsztatów. Dzięki wsparciu naszych specjalistów, którzy na co dzień pracują z Google Analytics i kameralnym grupom szkoleniowym nauczysz się, w jaki sposób wykorzystać zdobytą wiedzę pracując na realnych przykładach.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie Google Analytics?

Kurs Analytics przeznaczony jest zarówno dla tych, którzy dopiero stawiają swoje pierwsze kroki w analityce internetowej, jak i dla tych, którzy już posiadają podstawowe umiejętności w tym zakresie, jednak chcą poszerzyć swoją wiedzę i odkryć zaawansowane funkcje tego narzędzia. Szkolenie utworzone zostało przede wszystkim dla właścicieli firm, specjalistów ds. marketingu oraz osób, których zadaniem jest zlecanie działań reklamowych agencjom zewnętrznym.

Google Analytics szkolenie podstawowe i zaawansowane

Aby lepiej sprostać twoim wymaganiom stworzyliśmy dwa rodzaje szkolenia z analityki internetowej. Na poziomie podstawowym tłumaczymy czym jest Google Analytics i wyjaśniamy, w jaki sposób wykorzystać to narzędzie do analizy danych. Podczas tego szkolenia zdobędziesz wiedzę na temat poprawnej konfiguracji konta, analizy ruchu i zachowań użytkowników, a także metod tworzenia prostych raportów w GA.
Poziom zaawansowany przeznaczony jest dla osób, które mają już wiedzę na temat tego narzędzia, ale chcą szerzej poznać jego możliwości. Na tym szkoleniu dowiesz się między innymi, jak prowadzić działania remarketingowe w oparciu o dane z Google Analytics, tworzyć spersonalizowane, niestandardowe raporty, organizować testy A/B oraz jak zweryfikować współczynnik konwersji i odrzuceń. Jeśli zależy ci na tym, by zdobyć wiedzę od A do Z, możesz wziąć udział w obu wersjach szkolenia, dzień po dniu.

Czym jest Google Analytics i jak możesz go wykorzystać w swoim biznesie?

Na wstępie wytłumaczymy ci, czym jest analiza danych w internecie i w jaki sposób możesz ją wykorzystać. Dowiesz się, jak skutecznie mierzyć działalność w sieci i jak założyć konto GA.
Powiemy ci jak sprawdzić poprawność instalacji oraz w jaki sposób dokonać analizy podstawowych danych oraz wskaźników pod kątem twojego biznesu.

Poprawna konfiguracja konta Google Analytics

Panel administracyjny Google Analytics podzielony jest na trzy elementy: konto, usługę oraz widok. Do jednego konta możesz mieć podłączonych kilka różnych usług (witryn, sklepów itd.) oraz kilka różnych widoków.
Podczas podstawowej konfiguracji GA dowiesz się, w jaki sposób tworzyć nowe widoki i o czym powinieneś pamiętać podczas zakładania konta. Przestrzeżemy cię także przed błędami, które mogą skutkować utratą istotnych danych.

Analiza pozyskiwanego ruchu na stronie

Jednym z najważniejszych czynników poddawanych analizie są źródła pozyskiwanego ruchu. Z nami dowiesz się, jak skonfigurować źródła ruchu, w taki sposób, by ich analiza była jak najbardziej dokładna.
Powiemy ci również czym jest tzw. ruch spamowy w statystykach oraz co zrobić, by wykluczyć go ze swoich raportów. Dowiesz się także, jakich błędów unikać przy określaniu źródeł ruchu, żeby nie zafałszować danych.

Analiza zachowań użytkowników

Szkolenie Google Analytics pomoże ci przeprowadzić odpowiednią segmentację użytkowników pod kątem charakterystyki ich zachowań na stronie. Dowiesz się, gdzie znajdują się wąskie gardła oraz w jaki sposób kontrolować efektywność konkretnych podstron.
Dane dotyczące zachowań użytkowników podpowiedzą ci, jakie zmiany warto wprowadzić, by zwiększyć szansę na dokonanie konwersji przez klienta, co bezpośrednio przełoży się na twoje dochody.

Podstawowe raporty w Google Analytics

Podstawowy kurs Google Analytics pomoże ci zapoznać się z najważniejszymi raportami, takimi jak odbiorcy, pozyskiwanie, zachowanie użytkowników, czas rzeczywisty. Na szkoleniu zaawansowanym pokażemy ci, jak działają raporty niestandardowe i w jaki sposób możesz je utworzyć.

Konfiguracja celów w Google Analytics

Określenie celów w Google Analytics to nic innego jak zweryfikowanie, czym dla twojej strony internetowej jest konwersja. Podczas kursu dowiesz się, dlaczego konfiguracja celów jest istotna dla analityki internetowej i do czego możesz to wykorzystać. Spróbujesz także określić mikro i makro konwersje dla swojego biznesu.

Współczynnik konwersji i odrzuceń – jak wprowadza w błąd?

Współczynnik konwersji oraz współczynnik odrzuceń, który standardowo widzisz w swoim koncie Google Analytics może być błędny. Mimo to, wiele stron internetowych prowadzi swoje działania marketingowe w oparciu o te zafałszowane dane.
Podczas szkolenia powiemy ci, w jaki sposób mierzyć zaangażowanie użytkowników bez obaw o pomyłkę oraz jak analizować dostępne statystyki, by podejmować lepsze decyzje optymalizacyjne.

Moduł E-commerce

Dla właścicieli sklepów internetowych jednym z najważniejszych elementów Google Analytics jest moduł e-commerce. Zawiera on między innymi zbiór raportów dotyczących transakcji oraz zakupów w twoim sklepie, średniej wartości zamówienia oraz współczynnik konwersji e-commerce. Podczas szkolenia dowiesz się, jak poprawnie zainstalować moduł e-commerce w Google Analytics oraz jak korzystać z raportów w nim zawartych.

Remarketing oparty na danych z Google Analytics

Remarketing to kolejna opcja, która szczególnie przyda się osobom z branży e-commerce, jednak nie jest przeznaczona wyłącznie dla nich. Dzięki dobrze utworzonym listom remarketingowym masz szanse dotrzeć do osób, które rozpoczęły proces dokonywania konwersji, jednak z jakiegoś powodu go przerwały.
Tu przydatne będzie nie tylko ustalenie mikro i makro konwersji, ale także odpowiednie zarządzanie listami remarketingowymi. Z nami dowiesz się jak skonfigurować listy i cele, by zwiększyć szansę na powrót klienta i skuteczną konwersję.

Listy wykluczeń

Brak poprawnego prowadzenia list wykluczeń stron odsyłających oraz wyszukiwanych haseł może doprowadzić do zafałszowania współczynnika e-commerce, ilości konwersji czy odrzuceń. Podpowiemy ci, w jaki sposób możesz wykorzystać listy, jak je prowadzić i kiedy powinieneś to zrobić.

Narzędzia wspomagające zakres Google Analytics

Jeśli prowadzisz jakiekolwiek działania reklamowe w Google Ads, monitorujesz prace w zakresie pozycjonowania czy zależy ci na szczegółowych raportach, powinieneś połączyć GA z innymi narzędziami. Dzięki temu prościej będzie ci uporządkować działania związane ze stroną i zebrać wszystkie statystyki w jednym miejscu.

Google Tag Manager – jak ułatwić pracę z Google Analytics?

Jednym z takich narzędzi jest Google Tag Manager. Korzystanie z niego jest o tyle wygodne, że dzięki niemu możesz mieć pewność co do prawidłowej implementacji kodu Google Analytics. Im więcej narzędzi używasz, tym bardziej przydatna będzie konfiguracja GA z GTM.

Testy A/B – jak mierzyć skuteczność stron?

Dla osób bardziej zaawansowanych w procesie analizy stron internetowych przydatna będzie również wiedza na temat wykorzystania bezpłatnego narzędzia do analizy oraz poprawy skuteczności witryny. Na naszym szkoleniu z Google Analytics dowiesz się, w jaki sposób przeprowadzić testy A/B z użyciem eksperymentów Google Analytics oraz jak wykorzystać je do poprawy swojej strony.

Optymalizacja kampanii reklamowych Ads z użyciem analityki

Kiedy prowadzisz działania reklamowe w Google Ads na szeroką skalę, powinieneś wiedzieć, jakie dane brać pod uwagę podczas optymalizacji kampanii. Na szkoleniu z VeneoSEM pokażemy ci, jak ocenić efektywność reklamy, dowiesz się od czego zależy konwersja na cel oraz co zrobić, by zwiększyć współczynnik konwersji.