Promocja nowej linii butów z przytupem – case study działań Performance dla Marki Brubeck
814%
ROAS w Google Ads
833%
ROAS w Facebook Ads
O kliencie
Z marką Brubeck związani jesteśmy od 2019 roku. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od przejęcia działań związanych z prowadzeniem kampanii Google Ads. Wypracowane wyniki sprzedażowe pozwoliły nam rozszerzyć współpracę o kampanie Facebook Ads, a następnie o działania SXO.
Wyzwanie
W 2022 roku mieliśmy możliwość wprowadzenia z marką Brubeck na rynek nowej linii butów – Brubeck Barefoot Merino. Od początku byliśmy pewni jakości tego produktu, więc wyzwanie polegało na odpowiednim zaplanowaniu strategii promocyjnej zupełnie nowej kategorii produktu w sklepie Brubeck.pl.
Przebieg prac
Do pracy podeszliśmy bardzo projektowo, angażując specjalistów Google Ads, Facebook Ads oraz Content Marketingu. W pierwszym etapie umówiliśmy spotkanie z klientem, aby omówić szczegółowe cele oraz dowiedzieć się jak najwięcej o samym produkcie.
Wprowadzanie nowego produktu na rynek z perspektywy marketingu najczęściej związane jest z przeprowadzeniem kampanii zasięgowej, która będzie miała na celu szerokie dotarcie do grupy docelowej i zbudowanie świadomości o produkcie. To również zawierało się w celach klienta, jednak przede wszystkim liczyła się sprzedaż.
Mając jasno zdefiniowane cele, przygotowaliśmy koncepcję typów kampanii, podział budżetu na poszczególne kanały, a także wstępną estymację wyników. Równolegle przystąpiliśmy do prac nad precyzyjnym zdefiniowaniem grup docelowych, person oraz przygotowania treści na witrynę (m.in. opisy kategorii) oraz treści kreatywnych dostosowanych do danego kanału i formatów reklamowych.
Materiały graficzne przygotowane zostały przez klienta, w oparciu o wytyczne z naszej strony. Tutaj pomocne było nasze doświadczenie i dane historyczne odnośnie skuteczności materiałów reklamowych w pozostałych kampaniach prowadzonych dla marki Brubeck.
Przykładowe kreacje:
Ostatnim etapem było wdrożenie zaplanowanych kampanii oraz ich stała optymalizacja. Każdego miesiąca tworzyliśmy raporty o skuteczności naszych działań, które jak zawsze opatrzone były dodatkowymi rekomendacjami na kolejne miesiące. Jakie wyniki osiągnęliśmy podczas trwającej 5 miesięcy kampanii launchowej?
Rezultaty
- Kampanie Google Ads
(najważniejsze wyniki z okresu maj – październik 2022)
Wyświetlenia | 4 824 171 |
ROAS (Google Analytics) | 814% |
Średni CPC | 1,03 zł |
Współczynnik konwersji | 2,26% |
Średnia wartość koszyka | 371 zł |
Średni CTR | 1,05% |
- Kampanie Facebook Ads
(najważniejsze wyniki z okresu maj – październik 2022)
Wyświetlenia | 5 427 417 |
Zasięg | 967 410 |
ROAS (Google Analytics) | 833% |
Średni CPC | 0,31 zł |
Średnia wartość koszyka | 363 zł |
Największe wyzwania
- Nowa kategoria produktu w portfolio Klienta,
- Cel sprzedażowy do zrealizowania już od pierwszego miesiąca trwania kampanii przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek,
- Produkt z kategorii semi-premium (zawężona grupa docelowa),
- Skuteczne połączenie działań wizerunkowych i sprzedażowych.
Kluczowe elementy, które przyczyniły się do sukcesu kampanii
- Spotkanie projektowe z Klientem, na którym dobrze poznaliśmy produkt,
- Jasne określenie celów do zrealizowania,
- Precyzyjne zdefiniowanie grup docelowych,
- Opracowanie treści zgodnych z duchem Marki, dostosowanych do nowego produktu oraz person,
- Kooperacja przy tworzeniu materiałów graficznych,
- Dobór najlepszych typów kampanii oraz celów reklamowych, dopasowanych zarówno do działań zasięgowych jak i sprzedażowych,
- Wdrożenie kampanii reklamowych w oparciu o konkretny, długoterminowy plan promocji,
- Przeprowadzenie testów A/B/C (Quality, Activity, Experience),
- Dotarcie zarówno do nowych użytkowników, jak i miłośników Marki w kampaniach remarketingowych,
- Działanie na różnych etapach lejka sprzedażowego,
- Stała optymalizacja kampanii w modelu data-driven,
- Działanie w modelu wielokanałowym,
- Zastosowanie atrakcyjnego rabatu na zakup butów z ograniczeniem czasowym,
- Wysoka jakość produktu.
Launch produktu to zawsze nie lada wyzwanie, dlatego tym bardziej cieszymy się z wyników jakie uzyskaliśmy dla naszego Klienta. W 2023 roku wraz z marką Brubeck planujemy wznowienie kampanii butów Brubeck Barefoot Merino. Tym razem sprzedażową poprzeczkę postawimy jeszcze wyżej i jesteśmy gotowi podjąć to wyzwanie!