Promocja nowej linii butów z przytupem – case study działań Performance dla Marki Brubeck

814%
ROAS w Google Ads

833%
ROAS w Facebook Ads

O kliencie

Z marką Brubeck związani jesteśmy od 2019 roku. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od przejęcia działań związanych z prowadzeniem kampanii Google Ads. Wypracowane wyniki sprzedażowe pozwoliły nam rozszerzyć współpracę o kampanie Facebook Ads, a następnie o działania SXO.

Wyzwanie

W 2022 roku mieliśmy możliwość wprowadzenia z marką Brubeck na rynek nowej linii butów – Brubeck Barefoot Merino. Od początku byliśmy pewni jakości tego produktu, więc wyzwanie polegało na odpowiednim zaplanowaniu strategii promocyjnej zupełnie nowej kategorii produktu w sklepie Brubeck.pl.

Przebieg prac

Do pracy podeszliśmy bardzo projektowo, angażując specjalistów Google Ads, Facebook Ads oraz Content Marketingu. W pierwszym etapie umówiliśmy spotkanie z klientem, aby omówić szczegółowe cele oraz dowiedzieć się jak najwięcej o samym produkcie. 

Wprowadzanie nowego produktu na rynek z perspektywy marketingu najczęściej związane jest z przeprowadzeniem kampanii zasięgowej, która będzie miała na celu szerokie dotarcie do grupy docelowej i zbudowanie świadomości o produkcie. To również zawierało się w celach klienta, jednak przede wszystkim liczyła się sprzedaż

Mając jasno zdefiniowane cele, przygotowaliśmy koncepcję typów kampanii, podział budżetu na poszczególne kanały, a także wstępną estymację wyników. Równolegle przystąpiliśmy do prac nad precyzyjnym zdefiniowaniem grup docelowych, person oraz przygotowania treści na witrynę (m.in. opisy kategorii) oraz treści kreatywnych dostosowanych do danego kanału i formatów reklamowych.

Materiały graficzne przygotowane zostały przez klienta, w oparciu o wytyczne z naszej strony. Tutaj pomocne było nasze doświadczenie i dane historyczne odnośnie skuteczności materiałów reklamowych w pozostałych kampaniach prowadzonych dla marki Brubeck. 

Przykładowe kreacje:

Ostatnim etapem było wdrożenie zaplanowanych kampanii oraz ich stała optymalizacja. Każdego miesiąca tworzyliśmy raporty o skuteczności naszych działań, które jak zawsze opatrzone były dodatkowymi rekomendacjami na kolejne miesiące. Jakie wyniki osiągnęliśmy podczas trwającej 5 miesięcy kampanii launchowej?

Rezultaty

  • Kampanie Google Ads 
    (najważniejsze wyniki z okresu maj – październik 2022)
Wyświetlenia4 824 171
ROAS (Google Analytics)814%
Średni CPC1,03 zł
Współczynnik konwersji2,26%
Średnia wartość koszyka371 zł
Średni CTR1,05%
  • Kampanie Facebook Ads
    (najważniejsze wyniki z okresu maj – październik 2022)
Wyświetlenia5 427 417
Zasięg967 410
ROAS (Google Analytics)833%
Średni CPC0,31 zł
Średnia wartość koszyka363 zł

Największe wyzwania

  • Nowa kategoria produktu w portfolio Klienta,
  • Cel sprzedażowy do zrealizowania już od pierwszego miesiąca trwania kampanii przy wprowadzaniu nowego produktu na rynek,
  • Produkt z kategorii semi-premium (zawężona grupa docelowa),
  • Skuteczne połączenie działań wizerunkowych i sprzedażowych.

Kluczowe elementy, które przyczyniły się do sukcesu kampanii

  • Spotkanie projektowe z Klientem, na którym dobrze poznaliśmy produkt,
  • Jasne określenie celów do zrealizowania,
  • Precyzyjne zdefiniowanie grup docelowych,
  • Opracowanie treści zgodnych z duchem Marki, dostosowanych do nowego produktu oraz person,
  • Kooperacja przy tworzeniu materiałów graficznych,
  • Dobór najlepszych typów kampanii oraz celów reklamowych, dopasowanych zarówno do działań zasięgowych jak i sprzedażowych,
  • Wdrożenie kampanii reklamowych w oparciu o konkretny, długoterminowy plan promocji,
  • Przeprowadzenie testów A/B/C (Quality, Activity, Experience),
  • Dotarcie zarówno do nowych użytkowników, jak i miłośników Marki w kampaniach remarketingowych,
  • Działanie na różnych etapach lejka sprzedażowego,
  • Stała optymalizacja kampanii w modelu data-driven,
  • Działanie w modelu wielokanałowym,
  • Zastosowanie atrakcyjnego rabatu na zakup butów z ograniczeniem czasowym,
  • Wysoka jakość produktu.

Launch produktu to zawsze nie lada wyzwanie, dlatego tym bardziej cieszymy się z wyników jakie uzyskaliśmy dla naszego Klienta. W 2023 roku wraz z marką Brubeck planujemy wznowienie kampanii butów Brubeck Barefoot Merino. Tym razem sprzedażową poprzeczkę postawimy jeszcze wyżej i jesteśmy gotowi podjąć to wyzwanie!