Piwniczanka – wieloletnia współpraca przynosi efekty

Piwniczanka Case Study

1 mln
zgłoszeń do loterii

2,2 mln
odsłon Landing Page

100 tys
unikalnych użytkowników jednego dnia

Współpraca agencji Veneo i marki Piwniczanka to przykład wieloletnich partnerskich relacji opartych na wzajemnym zaufaniu i jednym, niezmiennym od lat celu – budowaniu wizerunku marki Piwniczanka. Jakie są efekty naszej współpracy?

O kliencie

Piwniczanka to woda mineralna wydobywana w miejscowości Piwniczna – Zdrój z ekologicznie czystych terenów Popradzkiego Parku Krajobrazowego. W roku 1968 rozpoczęto wydobycie i produkcję Piwniczanki na szeroką skalę. Od tamtego czasu Piwniczanka towarzyszy Polakom nieustannie do dziś.

Wyzwanie

Od lat współpracujemy z klientem zarówno w sferze działań strcite digitalowych jak i w szerszym spektrum działań kształtujących wizerunek i tożsamość marki. Chcąc rozszerzyć rozpoznawalność marki zorganizowaliśmy ogólnopolską loterię z okazji 50-lecia Piwniczanki.

Biorąc pod uwagę to, że Piwniczanka jest produktem regionalnym, ogólnopolski zasięg akcji był nie lada wyzwaniem!

Cele i założenia KPI

Celem akcji było zwiększenie zainteresowania marką, budowanie pozytywnego wizerunku marki oraz uzyskanie jak największej ilości zgłoszeń do loterii. Wszystkie działania promujące akcję przełożyły się finalnie na wzrost sprzedaży oraz poszerzenie sieci dystrybucji naturalnej wody mineralnej Piwniczanka.

Największą trudnością było dotarcie do konsumentów w miejscach gdzie Piwniczanka dopiero wchodziła do sprzedaży. Szczególnie na północy kraju, gdzie marka nie była mocno rozpoznawalna. Najprostszym sposobem dotarcia do nowych, potencjalnych konsumentów była reklama w internecie. Spójna komunikacja oparta na kampaniach FacebookAds i GoogleAds pozwoliła na bezpośredni, często pierwszy, kontakt internautów z marką.

Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty
Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty

Przebieg prac

Akcja specjalna „Loteria nasycona nagrodami” została zorganizowana z okazji 50-lecia marki Piwniczanka. Za organizację tej akcji odpowiadaliśmy kompleksowo: od opracowania mechaniki akcji, poprzez stworzenia strategii, key visual, system prawno-administracyjny, prace IT i graficzne, aż po kampanie w mediach (Google Ads i Facebook Ads).

Gwarantem sukcesu w akcjach konsumenckich, w tym loteriach, są jasne i przejrzyste zasady – zadbaliśmy o to opracowując koncepcję akcji. Oto trzy kroki, które musiał zrealizować konsument, by wziąć udział w loterii:

  • Kup butelkę wody mineralnej Piwniczanka w promocyjnym opakowaniu i znajdź kod pod zakrętką
  • Zgłoś kod na 50lat.piwniczanka.pl od 14.05.2018 r. do 19.08.2018 r.
  • Zachowaj zakrętkę i sprawdzaj, czy wygrałeś!
Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty

Efekty

Zgłoszeń do „Loterii nasyconej nagrodami” dokonywano za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego na stronie www. W konsekwencji, od tego jak często odwiedzano Landing Page akcji, zależał sukces projektu. A liczbowe podsumowanie wygląda imponująco!

Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty

Podczas trzech miesięcy uzyskaliśmy ponad 2 miliony odsłon strony 50lat.piwniczanka.pl

Ponad 2 miliony odsłon wygenerowało ponad 100 tys. unikalnych użytkowników odwiedzjących Landing Page. Co ciekawe, średnio użytkownik przebywał na stronie ponad 4 minuty, a wskaźnik odrzuceń wyniósł niespełna 24%.

Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty

Ponad 30% użytkowników pochodziło z kampanii w środowisku GoogleAds. Wyjątkowo niski bounce rate wskazuje na to, że content na stronie okazał dla użytkowników wartościowy, a layout intuicyjny i przejrzysty.

Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty

Loteria wyraźnie „rozruszała” również profil na Facebooku i Instagramie, gdzie zadebiutowała reklama Instagram Stories.

Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty
Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty
Piwniczanka - wieloletnia współpraca przynosi efekty

1 mln

zgłoszeń do loterii

2,2 mln

odsłon Landing Page

100 tys

unikalnych użytkowników jednego dnia

Podsumowanie

Ogólnopolska loteria nasycona nagrodami odniosła prawdziwy sukces. Ponad dwa miliony odsłon oraz milion zgłoszeń skutkowały niesamowitymi zasięgami, budując pozytywny wizerunek w całym kraju – także na północy, gdzie Piwniczanka dopiero wchodziła do sprzedaży.