Jaki rezultat przyniosła optymalizacja grafik w sklepie internetowym Brubeck.pl, czyli dlaczego w SEO ważne są niuanse?

327%
wzrost liczby wyświetleń z wyników graficznych

240%
wzrost liczby kliknięć z wyników graficznych

Nie od dziś wiemy, że jeden obraz wyraża więcej niż 1000 słów. Ostatnie działania optymalizacyjne w sklepie internetowym Brubeck.pl przekonały nas do tego jeszcze mocniej!  

O kliencie

Brubeck to uznana na polskim rynku marka odzieży i bielizny termoaktywnej. Jej cechą charakterystyczną jest wysoka jakość produktów, atrakcyjny stosunek jakości do ceny oraz wykorzystanie najnowszych technologii produkcji, opartych na badaniach naukowych. 

Brubeck stawia się w roli strażnika prawidłowej termoregulacji organizmu człowieka w czasie wzmożonej aktywności fizycznej. 

Wyzwanie

Nasza współpraca trwa już kilka lat. Rozpoczęliśmy od kampanii efektywnościowych, a o ich wynikach można dowiedzieć się więcej, zaglądając do case study „efekty kampanii Google Ads dla e-commerce w krótkim czasie” oraz „efektywna kampania sprzedażowa w czasie kryzysu” związanego z COVID-19. Nasz Klient przyzwyczaił nas do wyzwań, ponieważ prace nad optymalizacją sklepu internetowego rozpoczęliśmy na chwilę po zmianie CMS oraz zmianie struktury adresów URL, co niemal zawsze wiąże się ze spadkiem widoczności, czego konsekwencją jest spadek ruchu organicznego. Systematyczne prace optymalizacyjne (content on-site i off-site, link building, stały monitoring indeksacji, poprawa adresów URL i innych błędów, optymalizacja meta tagów czy linków wewnętrznych) doprowadziły do coraz lepszej widoczności strony, zwiększenia ruchu organicznego oraz zwiększenia współczynnika konwersji z „organica”. Dużą zmianę przyniosły działania optymalizacyjne dotyczące grafik – warto omówić w jaki sposób zmierzyliśmy się właśnie z tym wyzwaniem!   

Cele

Naszym celem było zoptymalizowanie grafik w obrębie całego serwisu w bardzo krótkim czasie. 

Ilość zdjęć, które wymagały kompresji i zmiany formatu: 1449 
Ilość zdjęć, w których brakowało tekstów alternatywnych: 18 200

Działanie

By zrealizować zadanie, wprowadziliśmy odpowiednią dla CMS’a wtyczkę „Converter for Media”, która kompresuje zdjęcia oraz zmienia ich format na .webp (rozszerzenie aktualnie preferowane przez Google). Dodatkowo za pomocą skryptu automatycznie zostały wprowadzone teksty alternatywne, które były tworzone na podstawie nazwy produktu.

Efekty

Rezultaty tych działań obrazują poniższe wykresy.

  • Senuto (moment zmiany został zaznaczony czerwoną kreską, dane dotyczą przedziału czasowego 13.10.2022-01.03.2023)

Wzrost ilości fraz:

TOP 3 
203 → 270  
Wzrost o 67 frazy (33%)

TOP 10  
388 → 645 
Wzrost o 257 frazy (66%)

TOP 50  
1473 → 2446 
Wzrost o 973 fraz (66%)

  • Google Search Console

Wzrost liczby kliknięć z wyników wyszukiwania o 24 tys.
Wzrost liczby wyświetleń w wynikach wyszukiwania o 2 mln

Wzrost liczby kliknięć z wyników graficznych o 2,4 tys. (240%)
Wzrost liczby wyświetleń z wyników graficznych o 496 tys. (327%)

Podsumowanie

To oczywiste, że właściwie dobrane obrazki mogą przesądzić o sukcesie witryny www. Zwracają na nie uwagę (i na ich podstawie często wyrabiają sobie opinię) potencjalni klienci i… sam Google. Kluczowe jest więc nie tylko odpowiednie dobranie obrazka, ale również jego przygotowanie. Należy tu uwzględnić odpowiedni format grafiki, kompresję czy teksty alternatywne (alty).

Z naszych obserwacji wynika, że brak właściwej optymalizacji grafik w obrębie witryn www to częsty problem – niuans, który często jest bagatelizowany. Tymczasem okazuje się, że w SEO każdy szczegół ma znaczenie o czym świadczą wyżej przedstawione wyniki.