Energym | Jak wyprowadziliśmy frazy lokalne na wysokie pozycje?
265%
więcej wyświetleń r/r
+200%
więcej kliknięć r/r
Według badań aż 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny. Co więcej, 4 na 5 użytkowników szuka informacji o lokalnych firmach w wyszukiwarce (głównie jest to Google) i niemal 30% z nich robi to co najmniej raz w tygodniu. Dla firm działających lokalnie, chcących zbudować widoczność w wyszukiwarce, to jasny sygnał – warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne, o czym przekonał się jeden z naszych Klientów.
O Kliencie
Energym to lokalna siłownia działająca przy ul. Wrocławskiej w Krakowie. Jej założyciele deklarują, że chcą nie tylko pomagać w osiąganiu celów sportowych swoich klientów, ale również tworzyć miejsce, gdzie każdy będzie mógł czerpać radość z treningu i spotkań z inspirującymi ludźmi, którzy podzielają pasję do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. By przyciągnąć klientów i realizować misję, Energym promuje swoje zajęcia sportowe za pomocą strony internetowej, mediów społecznościowych oraz rozmaitych aktywności offline. Od 2016 roku mamy przyjemność wspierać Energym w wybranych aktywnościach w Sieci – głównie w ramach działań SEO/SXO. Rezultaty naszej pracy przedstawiamy w niniejszym case study.
Cel
W związku z tym, że Energymto lokalna siłownia, nadrzędnym celem pozycjonowania witryny energym.com.pl jest wyprowadzenie fraz lokalnych na wysokie pozycje. Najważniejsze są dla nas frazy związane z profilem działalności (typu „siłownia Kraków”) oraz słowa kluczowe związane z zajęciami prowadzonymi w klubie fitness (np. „ABS Kraków”).
Przebieg prac i efekty
To oczywiste, że samo posiadanie witryny www nie gwarantuje pozyskania klientów – stronę należy promować i optymalizować, by użytkownicy w ogóle ją zauważali. W przypadku enegrym.com.pl postawiliśmy na pozycjonowanie lokalne, czyli szereg działań, mających na celu zwiększenie widoczności witryny dla użytkowników znajdujących się w danym obszarze, w naszym przypadku w Krakowie.
W celu zwiększenia widoczności podstron prezentujących zajęcia organizowane na siłowni Energym, w ostatnim roku rozbudowaliśmy ich opisy, a także zoptymalizowaliśmy meta tagi oraz zdjęcia.
Dzięki podjętym działaniom osiągnęliśmy następujące rezultaty:
ABS Kraków | 4. pozycja |
Armwrestling Kraków | 1. pozycja |
Body ball Kraków | 1. pozycja |
Body shape Kraków | 1. pozycja |
Cross Kraków | 8. pozycja |
Fitness dla seniorów Kraków | 6. pozycja |
Power Yoga Kraków | 1. pozycja |
Step Kraków | 1. pozycja |
Stretching Kraków | 3. pozycja |
Trening obwodowy Kraków | 4. pozycja |
Zdrowy kręgosłup Kraków | 6. pozycja |
A tak rosła liczba wyświetleń serwisu dla wszystkich podstron przedstawiających ofertę zajęć na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy (31.03.2023-31.03.2014):
Warto również prześledzić jak kształtowała się łączna liczba kliknięć podstron przedstawiających ofertę zajęć w pierwszym kwartale 2024 w porównaniu do pierwszego kwartału 2023:
Znaczącą różnicę widać również w łącznej liczbie wyświetleń podstron przedstawiających ofertę zajęć w pierwszym kwartale 2024 w porównaniu do pierwszego kwartału 2023:
Poniżej widzimy jakie strony wyświetlały się najczęściej – również w ujęciu porównawczym:
Warto podkreślić, że w ramach działań SEO, naszym nadrzędnym celem są wysokie pozycje fraz związanych z profilem działalności Energym. Dlatego w ostatnim roku zarekomendowaliśmy i podjęliśmy się zadania rozbudowy strony głównej wraz z treściami, aby naturalnie wpleść w nowe copy lokalne frazy kluczowe. Działania on-site uzupełniliśmy działaniami link-buildingowymi, dbając o pozyskanie lokalnych linków zewnętrznych np. z lokalnych portali informacyjnych dotyczących Krakowa, skierowanych do mieszkańców i studentów.
Dzięki podjętym działaniom wyprowadziliśmy stronę główną na wysokie pozycje na następujące zapytania:
fitness Kraków | 3. pozycja |
siłownia Kraków | 3. pozycja |
klub fitness Kraków | 3. pozycja |
klub fitness w Krakowie | 2. pozycja |
siłownia w Krakowie | 5. pozycja |
Podsumowanie
Należy zwrócić uwagę, że lokalna siłownia Energym konkuruje o pozycje z największymi graczami w Polsce, takimi jak: My Fitness Place, czy Fitness Platinium, dlatego wyniki tym bardziej nas cieszą. Pamiętamy przy tym, że wymienione marki również inwestują w rozwój w digitalu, dlatego w naszej wieloletniej współpracy nastawiamy się na nieustanną analizę pozycji w wyszukiwarkach oraz wdrażanie nowych pomysłów i rozwiązań, które pozwalają utrzymać wypracowane efekty lub osiągnąć jeszcze więcej!