Energym | Jak wyprowadziliśmy frazy lokalne na wysokie pozycje?

265%
więcej wyświetleń r/r

+200%
więcej kliknięć r/r

Według badań aż 46% wyszukiwań w Google ma charakter lokalny. Co więcej, 4 na 5 użytkowników szuka informacji o lokalnych firmach w wyszukiwarce (głównie jest to Google) i niemal 30% z nich robi to co najmniej raz w tygodniu. Dla firm działających lokalnie, chcących zbudować widoczność w wyszukiwarce, to jasny sygnał – warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne, o czym przekonał się jeden z naszych Klientów.

O Kliencie

Energym to lokalna siłownia działająca przy ul. Wrocławskiej w Krakowie. Jej założyciele deklarują, że chcą nie tylko pomagać w osiąganiu celów sportowych swoich klientów, ale również tworzyć miejsce, gdzie każdy będzie mógł czerpać radość z treningu i spotkań z inspirującymi ludźmi, którzy podzielają pasję do aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia. By przyciągnąć klientów i realizować misję, Energym promuje swoje zajęcia sportowe za pomocą strony internetowej, mediów społecznościowych oraz rozmaitych aktywności offline. Od 2016 roku mamy przyjemność wspierać Energym w wybranych aktywnościach w Sieci – głównie w ramach działań SEO/SXO. Rezultaty naszej pracy przedstawiamy w niniejszym case study. 

Cel

W związku z tym, że Energymto lokalna siłownia, nadrzędnym celem pozycjonowania witryny energym.com.pl jest wyprowadzenie fraz lokalnych na wysokie pozycje. Najważniejsze są dla nas frazy związane z profilem działalności (typu „siłownia Kraków”) oraz słowa kluczowe związane z zajęciami prowadzonymi w klubie fitness (np. „ABS Kraków”).  

Przebieg prac i efekty

To oczywiste, że samo posiadanie witryny www nie gwarantuje pozyskania klientów – stronę należy promować i optymalizować, by użytkownicy w ogóle ją zauważali. W przypadku enegrym.com.pl postawiliśmy na pozycjonowanie lokalne, czyli szereg działań, mających na celu zwiększenie widoczności witryny dla użytkowników znajdujących się w danym obszarze, w naszym przypadku w Krakowie

W celu zwiększenia widoczności podstron prezentujących zajęcia organizowane na siłowni Energym, w ostatnim roku rozbudowaliśmy ich opisy, a także zoptymalizowaliśmy meta tagi oraz zdjęcia

Dzięki podjętym działaniom osiągnęliśmy następujące rezultaty: 

ABS Kraków4. pozycja
Armwrestling Kraków1. pozycja
Body ball Kraków1. pozycja
Body shape Kraków1. pozycja
Cross Kraków8. pozycja
Fitness dla seniorów Kraków6. pozycja
Power Yoga Kraków1. pozycja
Step Kraków1. pozycja
Stretching Kraków3. pozycja
Trening obwodowy Kraków4. pozycja
Zdrowy kręgosłup Kraków6. pozycja

A tak rosła liczba wyświetleń serwisu dla wszystkich podstron przedstawiających ofertę zajęć na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy (31.03.2023-31.03.2014):

Warto również prześledzić jak kształtowała się łączna liczba kliknięć podstron przedstawiających ofertę zajęć w pierwszym kwartale 2024 w porównaniu do pierwszego kwartału 2023:

Znaczącą różnicę widać również w łącznej liczbie wyświetleń podstron przedstawiających ofertę zajęć w pierwszym kwartale 2024 w porównaniu do pierwszego kwartału 2023:

Poniżej widzimy jakie strony wyświetlały się najczęściej – również w ujęciu porównawczym:

Warto podkreślić, że w ramach działań SEO, naszym nadrzędnym celem są wysokie pozycje fraz związanych z profilem działalności Energym. Dlatego w ostatnim roku zarekomendowaliśmy i podjęliśmy się zadania rozbudowy strony głównej wraz z treściami, aby naturalnie wpleść w nowe copy lokalne frazy kluczowe. Działania on-site uzupełniliśmy działaniami link-buildingowymi, dbając o pozyskanie lokalnych linków zewnętrznych np. z lokalnych portali informacyjnych dotyczących Krakowa, skierowanych do mieszkańców i studentów. 

Dzięki podjętym działaniom wyprowadziliśmy stronę główną na wysokie pozycje na następujące zapytania: 

fitness Kraków3. pozycja
siłownia Kraków3. pozycja
klub fitness Kraków3. pozycja
klub fitness w Krakowie2. pozycja
siłownia w Krakowie5. pozycja

Podsumowanie

Należy zwrócić uwagę, że lokalna siłownia Energym konkuruje o pozycje z największymi graczami w Polsce, takimi jak: My Fitness Place, czy Fitness Platinium, dlatego wyniki tym bardziej nas cieszą. Pamiętamy przy tym, że wymienione marki również inwestują w rozwój w digitalu, dlatego w naszej wieloletniej współpracy nastawiamy się na nieustanną analizę pozycji w wyszukiwarkach oraz wdrażanie nowych pomysłów i rozwiązań, które pozwalają utrzymać wypracowane efekty lub osiągnąć jeszcze więcej!