Brubeck – efektywna kampania sprzedażowa w czasie kryzysu
+1065%
ROAS w Google Ads
+369%
ROAS w Facebook Ads
1,56%
Współczynnik konwersji e-commerce Google Ads
O kliencie
Brubeck to marka oferująca wysokiej jakości odzież termoaktywną, dedykowaną zarówno dla profesjonalistów, jak i dla amatorów. Dzięki wysokiej jakości swoich produktów oraz dbałości o najdrobniejsze szczegóły, marka została doceniona przez klientów i w krótkim czasie zyskała miano lidera w swojej branży. Lokalna, polska produkcja oraz możliwość doglądania i modyfikowania każdego etapu produkcji sprawiły, że odzież termoaktywna Brubeck sygnowana jest nazwiskami najlepszych polskich sportowców.
Wyzwanie
Działania reklamowe mieliśmy rozpocząć na samym początku trwania pandemii koronawirusa. Cała sytuacja stała się dla nas nie lada wyzwaniem. Musieliśmy połączyć działania sprzedażowe z komunikacją dopasowaną do dynamicznie zmieniającej się sytuacji w kraju i coraz to nowszych obostrzeń. Prawdziwym wyzwaniem okazała się promocja maseczek do twarzy, pomocnych w ograniczaniu skutków pandemii COVID-19, ze względu na ograniczenia nałożone przez systemy reklamowe. Skonfigurowanie reklam w taki sposób, by były zgodne z regulaminem, a jednocześnie performowały i sprzedawały wymagało dużej uwagi i kreatywności.
Ze względu na sytuację w kraju i na świecie napotkaliśmy również inne trudności – promocja sprzedaży odzieży termoaktywnej w niepewnych czasach, gdy zostały zamknięte stoki narciarskie, hotele, ograniczona została turystyka i odwołane ferie zimowe okazała się prawdziwym egzaminem dla naszych specjalistów. Na szczęście ograniczony budżet mediowy i ciężka sytuacja nie przeszkodziły nam w maksymalizacji wyników sprzedażowych.
Cele i założenia KPI
Na początku współpracy wyznaczyliśmy sobie cztery główne cele do realizacji:
• Zwiększenie przychodów ze sprzedaży maseczek do twarzy w czasie pandemii,
• Wzrost sprzedaży w on-line,
• Wzrost liczby konwertujących użytkowników na stronie,
• Odpowiednia konfiguracja analityki w e-sklepie klienta w celu poprawnego zliczania konwersji i ich wartości.
Oprócz tego nasze działania skupiły się również na dotarciu do nowych odbiorców, zebraniu jakościowych grup remarketingowych oraz na zwiększeniu rozpoznawalności sklepu marki w przestrzeni internetowej.
Przebieg prac
Po ustaleniu KPI, zaplanowaniu strategii i struktury kampanii, a także omówieniu planu działania, wzięliśmy się do pracy. Na początku przygotowaliśmy kreacje oraz content zgodne z key visual i strategią komunikacji klienta. Komunikacja została dopasowana również do sytuacji pandemicznej, a także zostały ustalone konkretne wytyczne odnośnie tego co może, a co nie powinno się pojawić w komunikatach reklamowych marki. Na tym etapie zadbaliśmy również o wdrożenie i konfigurację analityki w e-commerce klienta.
Następnie uruchomiliśmy kampanie płatne w ekosystemie Google:
- produktową w wyszukiwarce w oparciu o wyznaczoną przez klienta część asortymentu,
- remarketingową w sieci reklamowej, skierowaną do osób porzucających koszyki,
- banerową w sieci reklamowej, skierowaną do nowych odbiorców ,
- search opartą o słowa kluczowe związane z brandem,
- search opartą o wyszukiwanie ściśle określonych słów kluczowych, podzieloną na konkretne kolekcje i kategorie produktów z oferty klienta.
Równocześnie wystartowaliśmy także z kampaniami płatnymi na Facebooku i Instagramie, dostosowując kreacje pod potencjalnych kupujących. Kampanie ustrukturyzowane zostały pod promocję konkretnych kolekcji odzieżowych, podzielone na odpowiednie grupy docelowe oraz zoptymalizowane były pod zakup, wcześniej zbierając grupy remarketingowe reklamami z celem na przekierowania.
Precyzja targetowania i personalizacja komunikatów reklamowych pozwoliła uzyskać zadowalający wskaźnik CTR, dodatkowe zaangażowanie społeczności pod reklamami, a także dobre wyniki sprzedażowe.
Efekty
Finalne wyniki z całego roku prowadzenia działań reklamowych prezentują się w następujący sposób:
Facebook Ads | Google Ads | ||
ROAS | 369% | ROAS | 1065% |
Śr. CTR | 2,59% | Śr. CTR | 1,73% |
Śr. CPC | 0,34 zł | Śr. CPC | 0,40 zł |
- Dla kampanii Google Ads wskaźnik ROAS w ujęciu całego roku wyniósł 1065%
- Dla kampanii Facebook Ads wskaźnik ROAS w ujęciu całego roku wyniósł 369%
- Współczynnik konwersji e-commerce z kampanii Google Ads wyniósł 1,56%
- Współczynnik konwersji e-commerce z kampanii Facebook Ads wyniósł 0,64%
- Średnia wartość koszyka zakupowego z kampanii Google Ads wyniosła 251,09 zł
- Średnia wartość koszyka zakupowego z kampanii Facebook Ads wyniosła 182,92 zł
- Koszt pozyskania transakcji z kampanii Google Ads: 23,57 zł
- Koszt pozyskania transakcji z kampanii Facebook Ads: 49,56 zł
+1065%
ROAS w Google Ads
+369%
ROAS w Facebook Ads
1,56%
Współczynnik konwersji e-commerce Google Ads
Podsumowanie
Mimo kompletnie nowej sytuacji na rynku, jaką okazała się pandemia koronawirusa COVID-19 i utrudnień wynikających z ograniczeń regulaminowych oraz zmniejszonego ruchu turystycznego, udało nam się poprowadzić wyjątkowo skuteczną kampanię sprzedażową. To pozwoliło nam zrealizować wyznaczone cele, zwiększając sprzedaż online oraz przychód ze sprzedanych maseczek w czasie trwania pandemii.