Brubeck – efekty kampanii Google Ads dla e-commerce w krótkim czasie
+1086%
ROAS w kampanii Brand Protection
+505%
ROAS w kampanii remarketingowej
+286%
ROAS w kampanii PLA
Jeśli naszym klientom zależy na tym, by szybko zyskać dodatkowy ruch, rozsądnie prowadzona kampania Google Ads będzie najlepszym rozwiązaniem. Jak udało nam się osiągnąć sukces w bardzo krótkim czasie?
O kliencie
Brubeck jest marką specjalizującą się w wytwarzaniu wysokiej jakości odzieży termoaktywnej, przeznaczonej zarówno dla profesjonalistów, jak i dla każdego pasjonata sportu. Szczególnie doceniony na polskim rynku, obecnie jest liderem w swojej branży.
Wysoki poziom wykonania produktów oraz wieńczący go sprzedażowy sukces marka zawdzięcza przede wszystkim lokalnej, polskiej produkcji. Dbałość o najmniejsze szczegóły i możliwość stałego doglądania oraz modyfikowania każdego z etapów produkcji pozwoliły na stworzenie odzieży, której jakość sygnowana jest nazwiskami najlepszych polskich sportowców.
Wyzwanie
Nasz klient jest prawdziwym specjalistą w swoim fachu. Rozpoczynając współpracę wiedzieliśmy, że musimy dołożyć wszelkich starań, by prowadzona przez nas kampania była na jak najwyższym poziomie, podobnie jak oferowane przez Brubeck produkty.
Cele i założenia KPI
Zaczynając naszą współpracę, wyznaczyliśmy sobie kilka celów. Przede wszystkim zależało nam na zwiększeniu sprzedaży i dotarciu do potencjalnych klientów na kilka różnych sposobów. Chcieliśmy dotrzeć zarówno do osób, które poszukują konkretnych produktów jak i do tych, którzy nie mają sprecyzowanego celu, przygotowując kampanię wizerunkową.
Przebieg prac
W ramach działań dla klienta, na przestrzeni miesiąca przygotowaliśmy 5 kampanii:
W ramach działań dla klienta, na przestrzeni miesiąca przygotowaliśmy 5 kampanii:
- Kampania PLA (kampania produktowa w wyszukiwarce) – działania rozpoczęliśmy od wdrożenia najbardziej charakterystycznego rodzaju kampanii dla e-commerce, w oparciu o wyznaczoną przez klienta część asortymentu. Feed Produktowy został wdrożony na koncie Google Merchant Center i zoptymalizowany pod branżę odzieżową.
- Kampania remarketingowa w sieci reklamowej – kolejnym krokiem było wdrożenie kampanii remarketingowej, którą skierowaliśmy do dwóch grup odbiorców: osób, które spędziły na stronie określony czas oraz osób, które porzuciły koszyki zakupowe.
- Kampania GDN (kampania banerowa w sieci reklamowej) – na potrzeby kampanii display przygotowaliśmy 2 kreacje reklamowe w oparciu o Key Visual klienta. W celu uzyskania jak najlepszych wyników zaplanowaliśmy testy A/B.
- Kampania Search – wymienione powyżej działania zostały wsparte przez kampanię w sieci wyszukiwania na ściśle dopasowane frazy, związane z produktami oferowanymi przez klienta.
- Kampania Search Brand Protection – ostatnim krokiem był research konkurencji pod kątem płatnych wyników wyszukiwania na zapytania brandowe. Jak się okazało konkurencyjność była całkiem spora, dlatego w porozumieniu z klientem wdrożyliśmy kampanię brand protection.
Efekty
Udział w wyświetleniach w kampanii PLA:
- Użytkownicy, którzy odwiedzili stronę Klienta za pośrednictwem kampanii GA = 9,81% (biorąc pod uwagę ruch z wszystkich kanałów)
- Udział w wyświetleniach w sieci wyszukiwania (Kampania PLA) = 71,72%
Kluczowe efekty naszej kampanii:
- ROAS (kampania Brand Protection) = + 1 086%
- ROAS (kampania remarketingowa) = + 505%
- ROAS (kampania PLA) = + 286%
- ROAS (wszystkie kampanie) = + 385%
- CTR w 3 kluczowych kampaniach (PLA, Search, Search – Brand Protection) = 1,42%, 4,28%, 14,06%
- W analizowanym okresie sprzedaż za pośrednictwem kampanii Google Ads stanowiła 4,25% sprzedaży ze wszystkich kanałów Klienta.
- Budżet przeznaczony na reklamę stanowił 25,99% wartości przychodu brutto ze sprzedaży za pośrednictwem GA.
+1086%
ROAS w kampanii Brand Protection
+505%
ROAS w kampanii remarketingowej
+286%
ROAS w kampanii PLA
Podsumowanie
Dzięki intensywnej kampanii Google Ads w różnych kanałach, w ciągu zaledwie miesiąca udało nam się osiągnąć bardzo dobre efekty. To pozwoliło nam zrealizować wspólnie wyznaczone cele i cieszyć się udaną współpracą.