194% więcej reakcji na wydarzenie na Facebooku dotyczące kolejnej edycji Studenckiego Festiwalu Informatycznego

+1900
reakcji na Facebooku

3 700 000
wyświetleń reklam

+3000
osób na wydarzeniu

Wydarzenie offline wracają na dobre! Jak skutecznie zachęcić do udziału w eventach stacjonarnych i jak może w tym pomóc wydarzenie na Facebooku?

O Studenckim Festiwalu Informatycznym

Studencki Festiwal Informatyczny jest jednym z największych eventów IT w Polsce. Wydarzenie jest organizowane cyklicznie, raz w roku i za każdym razem przyciąga kilka tysięcy osób – nie tylko studentów zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu IT. Kilkudniowe wydarzenie wypełnione jest wykładami i warsztatami z szerokiego zakresu informatyki oraz nowych technologii, a na scenie wystąpią topowi specjaliści z branży. 

Organizatorzy SFI już od kilku lat zapraszają naszą agencję do współpracy przy promocji tego wydarzenia – tak było i tym razem. 18. edycja festiwalu, który na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą renomę w środowisku studenckim miała być zrealizowana z jeszcze większym rozmachem! Naszym zadaniem było przeprowadzenie płatnych działań promujących wydarzenie w obszarze digital. Organizatorzy postawili przed nami wyzwanie: 18. edycja SFI miałą być tą, która przyciągnie rekordową ilość uczestników, co w dobie popularności wydarzeń online wcale nie jest tak łatwe do zrealizowania… 

Cele

  • Pozyskanie największej w historii SFI liczby reakcji na wydarzenie stworzone na Facebooku, by ułatwić komunikację z odbiorcami za pomocą postów w dyskusji (posty docierają do wszystkich osób, które zareagowały na wydarzenie)
  • Zwiększenie świadomości na temat wydarzenia wśród potencjalnie nowych użytkowników
  • Dotarcie do najbardziej zainteresowanej przedsięwzięciem grupy odbiorców i zachęcenie do wzięcia udziału w wydarzeniu

Działania

Kampanie promujące wydarzenie zaplanowaliśmy odpowiednio wcześniej. Na kilka miesięcy przed datą festiwalu wspólnie z organizatorami uzgodniliśmy szczegółowy plan promocji

Planując działania promocyjne, postawiliśmy na platformy Facebook i Instagram, które świetnie sprawdzają się przy promocji wydarzeń. Narzędzia Facebook Ads dają nam dostęp do wielu celi reklamowych, jednym z nich jest reakcja użytkownika na zbliżające się wydarzenie, co idealnie pasuje do promocji tego rodzaju akcji specjalnych. 


Dodatkowo, po raz pierwszy w historii naszej współpracy, zaplanowaliśmy kampanię na TikToku, ponieważ z aplikacji aktywnie korzystają potencjalni uczestnicy wydarzenia. Kampanie prowadzone na tej platformie nie tylko osiągnęły dobre wyniki, ale również otworzyły nowe możliwości do komunikacji z odbiorcami i budowania aktywnej społeczności.

Kampanię uruchomiliśmy na 2 miesiące przed wydarzeniem – wówczas potencjalni uczestnicy mogli zobaczyć pierwsze reklamy:


Z czasem trwania kampanii stopniowo uruchamialiśmy kolejne reklamy oraz zwiększyliśmy budżet. 

Efekty

W ramach tegorocznej kampanii promocyjnej mieliśmy do dyspozycji o 230% więcej budżetu w porównaniu do ostatniej edycji. Dzięki temu mogliśmy uruchomić i testować więcej rodzajów kampanii oraz kreacji reklamowych, a na koniec uruchomić kampanię remarketingową, która okazała się najskuteczniejsza.

Nasze reklamy łącznie wygenerowały ponad 3 mln wyświetleń. Udział, bądź zainteresowanie wydarzeniem na Facebooku zadeklarowało ponad 1900 osób, a w ciągu 3 dni trwania festiwalu, w wydarzeniu wzięło udział ponad 3000 osób. 

Szczegółowe wyniki kampanii warto przedstawić na zasadzie zestawienia z rokiem poprzednim.

Wyniki dotyczą kampanii Facebook Ads: 

Wydana kwota+234%
Zasięg+283%
Częstotliwość+1,7 na użytkownika
Koszt 1000 wyświetleń-166%
Reakcje na wydarzenie na Facebooku+194%

Wyzwania

  • Ze względu na wąską tematykę wydarzenia celowaliśmy w prezycyjnie sprofilowaną (przez co mocno ograniczoną) grupę osób potencjalnie zainteresowanych
  • Konieczność szybkiego dokonywania zmian i wdrażania nowych kampanii na ostatnim etapie promocji, wzmożone działania 2 tygodnie przed wydarzeniem 
  • Większy budżet do dyspozycji, co wiąże się z większą liczbą zestawów reklam wymagających stałej optymalizacji
  • Wydłużenie czasu promocji przed wydarzeniem w celu dotarcia do większej liczby odbiorców oraz osiągnięcia wyższej częstotliwości wyświetleń (co miało skutkować budowaniem świadomości o wydarzeniu i zachęceniem do udziału w nim)
  • Zablokowane konto na TikToku w czwartym dniu wyświetlania reklam – algorytm sterowany sztuczną inteligencją zdecydował o zablokowaniu reklamy i całego konta, jednak  szybka reakcja z naszej strony oraz dostarczenie odpowiednich dokumentów pozwoliła na odblokowanie konta jeszcze przed wydarzeniem i kontynuowanie działań promocyjnych

Podsumowanie

Wspólnie z organizatorami Studenckiego Festiwalu Informatycznego udowodniliśmy, że – chcąc rozwijać projekty – należy mądrze planować działania, obserwować swoją grupę docelową i szukać nowych form komunikacji, testować rozwiązania, nierzadko podejmując ryzyko oraz inwestować w rozwój. 

Wśród czynników sukcesu tegorocznej kampanii promującej SFI z pewnością należy wyróżnić zwiększony w stosunku do edycji z ubiegłych lat budżet oraz dobre planowanie i skuteczną egzekucję działań promocyjnych w digitalu. Istotne jest również doświadczenie, które jako agencja współpracująca przy tym projekcie nabyliśmy przez ostatnie lata współpracy oraz – co szczególnie ważne w naszym podejściu naznaczonym Performancem Funkcjonalnym – siła marki SFI. Popularność, dobrą renomę i zaangażowanie uczestników projektu buduje się latami – niezależnie od tego czy jest to cykliczne wydarzenie studenckie, biznes usługowy czy duży e-commerce. Warto więc w swoich planach marketingowych zawsze uwzględniać budowę siły marki – to kluczowy element rozwoju biznesu.