194% więcej reakcji na wydarzenie na Facebooku dotyczące kolejnej edycji Studenckiego Festiwalu Informatycznego
+1900
reakcji na Facebooku
3 700 000
wyświetleń reklam
+3000
osób na wydarzeniu
Wydarzenie offline wracają na dobre! Jak skutecznie zachęcić do udziału w eventach stacjonarnych i jak może w tym pomóc wydarzenie na Facebooku?
O Studenckim Festiwalu Informatycznym
Studencki Festiwal Informatyczny jest jednym z największych eventów IT w Polsce. Wydarzenie jest organizowane cyklicznie, raz w roku i za każdym razem przyciąga kilka tysięcy osób – nie tylko studentów zainteresowanych poszerzeniem wiedzy z zakresu IT. Kilkudniowe wydarzenie wypełnione jest wykładami i warsztatami z szerokiego zakresu informatyki oraz nowych technologii, a na scenie wystąpią topowi specjaliści z branży.
Organizatorzy SFI już od kilku lat zapraszają naszą agencję do współpracy przy promocji tego wydarzenia – tak było i tym razem. 18. edycja festiwalu, który na przestrzeni lat zyskał bardzo dobrą renomę w środowisku studenckim miała być zrealizowana z jeszcze większym rozmachem! Naszym zadaniem było przeprowadzenie płatnych działań promujących wydarzenie w obszarze digital. Organizatorzy postawili przed nami wyzwanie: 18. edycja SFI miałą być tą, która przyciągnie rekordową ilość uczestników, co w dobie popularności wydarzeń online wcale nie jest tak łatwe do zrealizowania…
Cele
- Pozyskanie największej w historii SFI liczby reakcji na wydarzenie stworzone na Facebooku, by ułatwić komunikację z odbiorcami za pomocą postów w dyskusji (posty docierają do wszystkich osób, które zareagowały na wydarzenie)
- Zwiększenie świadomości na temat wydarzenia wśród potencjalnie nowych użytkowników
- Dotarcie do najbardziej zainteresowanej przedsięwzięciem grupy odbiorców i zachęcenie do wzięcia udziału w wydarzeniu
Działania
Kampanie promujące wydarzenie zaplanowaliśmy odpowiednio wcześniej. Na kilka miesięcy przed datą festiwalu wspólnie z organizatorami uzgodniliśmy szczegółowy plan promocji.
Planując działania promocyjne, postawiliśmy na platformy Facebook i Instagram, które świetnie sprawdzają się przy promocji wydarzeń. Narzędzia Facebook Ads dają nam dostęp do wielu celi reklamowych, jednym z nich jest reakcja użytkownika na zbliżające się wydarzenie, co idealnie pasuje do promocji tego rodzaju akcji specjalnych.
Dodatkowo, po raz pierwszy w historii naszej współpracy, zaplanowaliśmy kampanię na TikToku, ponieważ z aplikacji aktywnie korzystają potencjalni uczestnicy wydarzenia. Kampanie prowadzone na tej platformie nie tylko osiągnęły dobre wyniki, ale również otworzyły nowe możliwości do komunikacji z odbiorcami i budowania aktywnej społeczności.
Kampanię uruchomiliśmy na 2 miesiące przed wydarzeniem – wówczas potencjalni uczestnicy mogli zobaczyć pierwsze reklamy:
Z czasem trwania kampanii stopniowo uruchamialiśmy kolejne reklamy oraz zwiększyliśmy budżet.
Efekty
W ramach tegorocznej kampanii promocyjnej mieliśmy do dyspozycji o 230% więcej budżetu w porównaniu do ostatniej edycji. Dzięki temu mogliśmy uruchomić i testować więcej rodzajów kampanii oraz kreacji reklamowych, a na koniec uruchomić kampanię remarketingową, która okazała się najskuteczniejsza.
Nasze reklamy łącznie wygenerowały ponad 3 mln wyświetleń. Udział, bądź zainteresowanie wydarzeniem na Facebooku zadeklarowało ponad 1900 osób, a w ciągu 3 dni trwania festiwalu, w wydarzeniu wzięło udział ponad 3000 osób.
Szczegółowe wyniki kampanii warto przedstawić na zasadzie zestawienia z rokiem poprzednim.
Wyniki dotyczą kampanii Facebook Ads:
Wydana kwota | +234% |
Zasięg | +283% |
Częstotliwość | +1,7 na użytkownika |
Koszt 1000 wyświetleń | -166% |
Reakcje na wydarzenie na Facebooku | +194% |
Wyzwania
- Ze względu na wąską tematykę wydarzenia celowaliśmy w prezycyjnie sprofilowaną (przez co mocno ograniczoną) grupę osób potencjalnie zainteresowanych
- Konieczność szybkiego dokonywania zmian i wdrażania nowych kampanii na ostatnim etapie promocji, wzmożone działania 2 tygodnie przed wydarzeniem
- Większy budżet do dyspozycji, co wiąże się z większą liczbą zestawów reklam wymagających stałej optymalizacji
- Wydłużenie czasu promocji przed wydarzeniem w celu dotarcia do większej liczby odbiorców oraz osiągnięcia wyższej częstotliwości wyświetleń (co miało skutkować budowaniem świadomości o wydarzeniu i zachęceniem do udziału w nim)
- Zablokowane konto na TikToku w czwartym dniu wyświetlania reklam – algorytm sterowany sztuczną inteligencją zdecydował o zablokowaniu reklamy i całego konta, jednak szybka reakcja z naszej strony oraz dostarczenie odpowiednich dokumentów pozwoliła na odblokowanie konta jeszcze przed wydarzeniem i kontynuowanie działań promocyjnych
Podsumowanie
Wspólnie z organizatorami Studenckiego Festiwalu Informatycznego udowodniliśmy, że – chcąc rozwijać projekty – należy mądrze planować działania, obserwować swoją grupę docelową i szukać nowych form komunikacji, testować rozwiązania, nierzadko podejmując ryzyko oraz inwestować w rozwój.
Wśród czynników sukcesu tegorocznej kampanii promującej SFI z pewnością należy wyróżnić zwiększony w stosunku do edycji z ubiegłych lat budżet oraz dobre planowanie i skuteczną egzekucję działań promocyjnych w digitalu. Istotne jest również doświadczenie, które jako agencja współpracująca przy tym projekcie nabyliśmy przez ostatnie lata współpracy oraz – co szczególnie ważne w naszym podejściu naznaczonym Performancem Funkcjonalnym – siła marki SFI. Popularność, dobrą renomę i zaangażowanie uczestników projektu buduje się latami – niezależnie od tego czy jest to cykliczne wydarzenie studenckie, biznes usługowy czy duży e-commerce. Warto więc w swoich planach marketingowych zawsze uwzględniać budowę siły marki – to kluczowy element rozwoju biznesu.