Koral – 0,54 zł za dotarcie do 1000 odbiorców

Koral – 0,54 zł za dotarcie do 1000 odbiorców

Zawsze jest pora na Lody Koral! Przekonaliśmy się o tym już na początku marca - uruchamiając kampanię Facebook Ads promującą nowe smaki i warianty lodów dla jednego z naszych najsłodszych klientów - Lody Koral! Z okazji Jubileuszu 40-lecia firmy powstały nowe i limitowane edycje lodów, które pojawiły się na półkach sklepowych.
0,54 zł za dotarcie do 1000 odborców
9,10 wskaźnik trafności reklam
97,60% wskaźnik wyników

O kliencie

Lodów Koral raczej nie trzeba nikomu przedstawiać. To największy producent lodów w Polsce, działający na rynku już od 1979 roku – czyli ponad 40 lat. Nasz klient oferuje ogromny asortyment lodów na patyku, w kubeczkach, rożkach, a także szeroki wybór lodów w opakowaniach familijnych i wiele innych mrożonych deserów. Lody te dostępne są niemal w każdym sklepie i markecie, a w ciepłe dni uprzyjemniają życie milionom Polaków. Firma znana jest nie tylko z pysznych deserów, ale również z zaangażowania w życie społeczne, zwłaszcza w ujęciu lokalnym.

Wyzwanie

Czterdziestolecie firmy to ogromne wydarzenie. Z tej okazji Lody Koral zaprezentowały limitowaną serię lodów oferując nowe smaki i warianty znanych i lubianych produktów. Przed nami postawiono za to wyzwanie stworzenia kreacji graficznych i zaplanowania komunikatów reklamowych, które uświetnią kampanię w mediach społecznościowych z tej okazji.

Cele i założenia KPI

Celem tej akcji promocyjnej było dotarcie z informacją o nowych produktach do jak największej ilości osób, uzyskując jak najniższy koszt i jak najlepsze wyniki, wykorzystując do tego cały ekosystem Facebooka, w tym Instagrama i sieć Audience Network.

Przebieg prac

Na początku lutego 2019 roku, Facebook ogłosił agencjom i reklamodawcom, że już od września oficjalnie zmienia się struktura tworzenia kampanii w Managerze Reklam, a konkretnie: optymalizacja budżetu możliwa będzie tylko na poziomie kampanii, nie tak jak do tej pory- w zestawach reklam. Po usłyszeniu tej informacji, od razu zaczęliśmy testować i wdrażać nową funkcjonalność do kampanii naszych klientów. W opisywanym przez nas success story – zastosowaliśmy właśnie tę opcję.

Jak to właściwie działa? Tworząc kampanię, ustawiamy jeden, ogólny budżet dla wielu zestawów reklam, a Facebook wybiera między nimi ten najbardziej skuteczny, dzieląc środki z budżetu automatycznie na wszystkie z utworzonych zestawów. Finalnie, przydziela więcej budżetu tym zestawom, które osiągają lepsze wyniki.

W każdym z zestawów reklam utworzyliśmy po dwie kreacje reklamowe, które różniły się jedynie formatem grafiki – jedna z nich była standardowa – prostokątna, druga – kwadratowa. W każdym przypadku tańsze i lepsze wyniki uzyskała reklama kwadratowa, dostosowana także do rozmiaru używanego w aktualnościach Instagrama. Po analizie uzyskanych wskaźników, zobaczyliśmy, że w porównaniu do desktopu, 3x więcej osób zobaczyło nasze komunikaty reklamowe na smartfonie. Jak to mówią – mobile first!

Skorzystaliśmy również z umiejscowień automatycznych reklam, co pozwoliło na ich emisję także w aplikacjach i usługach Facebooka – na Facebooku, Instagramie, w Messengerze oraz w sieci Audience Network.

Przy tworzeniu grup docelowych nie ograniczaliśmy się co do ich rozmiaru i zawężania – bo w końcu… kto nie lubi lodów?

Aby całość kreacji była jeszcze bardziej atrakcyjna, oprócz krótkich i przyjemnych komunikatów w treści reklam, stworzyliśmy grafiki, na widok których odbiorca aż robi się głodny! Przedstawienie produktu wraz z dynamicznymi splashami smaków oraz owoców zawierających się w nowych lodach sprawiają, że nawet mimo marcowego, deszczowego dnia, będziemy mieli ochotę na coś słodkiego.

Efekty

Na efekty tej kampanii nie musieliśmy długo czekać. Koszt dotarcia do tysiąca odbiorców wyniósł nas zaledwie 0,54 zł, dzięki czemu mogliśmy dojść do sporego grona użytkowników, prezentując im nową, limitowaną serię lodów.

W przypadku reklam Facebook Ads jednym z najważniejszych wskaźników jest wskaźnik trafności reklamy. Jest to szacunkowa ocena reakcji odbiorców na reklamę. Wyższy wskaźnik trafności reklamy oznacza lepszą ocenę jej skuteczności, a także, co istotne dla reklamodawcy – niższe koszty. Wskaźnik trafności „1” oznacza bardzo niską, a „10” – bardzo wysoką trafność reklamy. Wartość tego wskaźnika trafności zależy od kilku czynników, zarówno tych pozytywnych (kliknięcia, reakcje, instalacje aplikacji, wyświetlenia filmików itd.), jak i negatywnych (negatywne opinie, ukrycie lub zgłoszenie reklamy). W tej kampanii udało nam się uzyskać bardzo wysoki wynik trafności – 9,1.

Bardzo wysoki był również wskaźnik wyników, czyli procentowa wartość wyników pod wpływem wszystkich wyświetlanych reklam. Jest to iloraz uzyskanych wyników i liczby wyświetleń. W przypadku tej kampanii wyniósł aż 97,6%.

0,54 zł

za dotarcie do 1000 odbiorców

9,10

wskaźnik trafności reklam

97,60%

wskaźnik wyników

Podsumowanie

Kampania reklamująca nowe smaki lodów była dla nas czystą przyjemnością – w końcu kto nie lubi mrożonych deserów? Dzięki ciekawym kreacjom i odpowiednio dopasowanym komunikatom reklamowym udało nam się osiągnąć założony cel i dotrzeć do milionów użytkowników.