Multigastro – długofalowa promocja e-commerce

Multigastro case study

+352%
więcej użytkowników z ruchu organicznego rok do roku

+500%
wzrostu przychodu dzięki reklamom Google Ads

+41%
więcej odsłon stron kontaktu rok do roku

Od samego początku naszej współpracy nastawialiśmy się na działania długofalowe. Dzięki cierpliwości i wytrwałości dziś możemy pochwalić się sporym sukcesem. Jak udało nam się to osiągnąć?

O kliencie

Multi Gastro jest firmą działającą na rynku od 2011 roku. Powstała, by zaopatrywać biznesowych klientów z sektora usług gastronomicznych i hotelarskich w wysokiej jakości sprzęt gastronomiczny oraz produkty niezbędne w profesjonalnej gastronomii. W swoich założeniach Multi Gastro pragnie zapewnić każdemu klientowi maksimum satysfakcji poprzez jak najefektywniejsze dobieranie produktu do jego potrzeb i budżetu.

Wyzwanie

Najważniejszą cechą naszej współpracy z Multi Gastro zdecydowanie jest jej długofalowość. Budując relację z tym klientem wyszliśmy z założenia, że jego początkowy budżet na kampanię wcale nie musi być duży – ważna była dla nas wyłącznie cierpliwość i wytrwałość w pracy, które po latach wspólnych działań przyniosły (i dalej przynoszą!) stale rosnące pozytywne efekty.

Cele i założenia KPI

Podstawowym dążeniem klienta było – i wciąż jest – zwiększanie wartości sprzedaży i udziału w rynku. Dzięki szczerej i aktywnej komunikacji z Multi Gastro udało się nam wypracować plan realizacji dla tego celu. Obecnie śmiało i z dumą mówimy o sukcesie, jakim zaowocowała ta współpraca. Na przestrzeni lat „gołym okiem” można zauważyć dynamiczny rozwój biznesu naszego klienta.

Przebieg prac

Wspieramy Multi Gastro przez synergię działań internetowego marketingu w obszarach:

  • PPC – czyli reklama produktowa, która w szczególności przyczyniła się do rozwinięcia sklepu internetowego Multi Gastro.
  • SXO – zwiększanie pozycji organicznej sklepu na rynku, w głównej mierze za pomocą pozycjonowania na frazy związane z rynkiem gastronomicznym.
  • analityki sprzedaży – prowadzonej przy pomocy Google Analytics, dzięki czemu mogliśmy na bieżąco śledzić trendy występujące w branży gastronomicznej i przez to optymalizować nasze zabiegi marketingowe.
  • doradztwa IT – w tym pomoc w rozbudowie sklepu internetowego o nowe moduły i funkcjonalności front/back-endowe. Ponadto praca nad polepszeniem UX osób odwiedzających stronę MultiGastro.pl poprzez analizę zachowań na stronie i badania mouse trackingowe.
  • usług copywriterskich – obejmujących tworzenie contentu około-gastronomicznego, których celem było i nadal jest ściągnięcie jak największej liczby potencjalnych klientów.

Efekty

352% wzrost liczby użytkowników online: w okresie ponad 3-letniej współpracy zwiększyliśmy miesięczną liczbę użytkowników z około 10 tysięcy do blisko 36 tysięcy!

Wzrost liczby użytkowników online

461% wzrost przychodu dzięki reklamom Google Ads: dzięki efektywnie przeprowadzonej kampanii reklamowej Google Ads od 2016 roku osiągnęliśmy wzrost przychodu o 461% do 2018 roku.

Choć początkowo budżet naszego klienta nie był wysoki, tak po latach efektywnej współpracy mogliśmy pozwolić sobie wykorzystanie większych środków i ekspansję naszych działań marketingowych. Ponieważ obraliśmy sobie za cel maksymalne wykorzystanie potencjału naszego klienta i uzyskanie możliwie najwyższego współczynnika pokrycia wyświetleń zarówno w reklamach tekstowych, jak i w Google Shopping, miesięczny koszt reklam w Google Ads zwiększył się o 247%.

wzrost przychodu dzięki reklamom Google Ads

+352%

więcej użytkowników z ruchu organicznego rok do roku

+500%

wzrostu przychodu dzięki Google Ads

+41%

więcej odsłon stron Kontaktu rok do roku

Podsumowanie

Nasza współpraca z Multi Gastro pokazuje, jak ważne jest wzajemne zaufanie. Czasem nie liczy się wysokość początkowego budżetu, a jedynie cierpliwość oraz czas, który jest potrzebny, by dostrzec satysfakcjonujące efekty.