7R – krótka historia działań SXO i sukcesu

7r case study

+758%
wzrostu interakcji w serwisie

Gwałtownie rozwijająca się firma potrzebuje równie intensywnego wsparcia ze strony specjalistów. Współpraca z firmą 7R pokazała, że działania pozycjonujące mogą mieć ogromny wpływ na dalszy rozwój firmy. Zobacz, jak udało nam się osiągnąć wzrost interakcji klientów o 758% w ciągu roku!

O kliencie

Firma 7R jest firmą ze stuprocentowym polskim kapitałem. Pierwsze kroki na rynku nieruchomości komercyjnych zaczęła stawiać w 2009 roku, gdy rozpoczęła się realizacja pierwszej inwestycji – 7R Park Gdańsk. Na przestrzeni lat firma postawiła na gwałtowny rozwój, otwierając kolejne nowoczesne magazyny i nawiązując owocne współprace.

Czymś co wyróżnia firmę 7R na rynku nieruchomości jest elastyczność, wiedza oraz doświadczenie, dzięki którym klienci mogą liczyć na profesjonalne wsparcie oraz efekt końcowy, który maksymalnie będzie spełniał ich najbardziej wygórowane potrzeby.

Wyzwanie

W momencie rozpoczęcia współpracy, klient miał ściśle określone warunki. Zależało mu na śledzeniu konkretnych zdarzeń, które miały wpływ na jego zysk, a także na zwiększeniu ilości tych interakcji. Jak podołaliśmy temu wyzwaniu?

Cele i założenia KPI

Współpracę z klientem rozpoczęliśmy w kwietniu 2019 roku. Najistotniejszym celem, który przyświecał nam od początku współpracy, było śledzenie konkretnych zdarzeń, czyli kliknięć użytkowników w adres e-mail lub numer telefonu. To właśnie te działania przekładały się na realny zysk dla naszego klienta.

Oprócz tego, istotny był wzrost widoczności strony na frazy powiązane z tematyką powierzchni magazynowych i parków logistycznych, poprawa ruchu organicznego oraz wzrost liczby użytkowników odwiedzających witrynę.

Przebieg prac

Już od samego początku współpracy zaczęliśmy wdrażać systematyczną optymalizację serwisu. Przeprowadzony przez nas audyt wykazał kilka elementów, którymi trzeba było się zająć. Ponadto kluczowa była optymalizacja aktualności i rozważna, konsekwentna i przemyślana realizacja założonej strategii link buildingowej.

Głównym założeniem klienta było wprowadzenie śledzenia zdarzeń w serwisie – zdarzenia związane są z odpowiednią interakcją klientów serwisu z poszczególnymi elementami widocznymi na każdej ze stron projektów oraz inwestycji. Samą interakcję rozumiemy jako kliknięcie użytkownika w adres e-mail czy też numer telefonu. Dlatego kluczowe stało się usprawnienie analityki, która to umożliwiała. Na efekty nie trzeba było długo czekać.

Efekty

Jeśli chodzi o kluczowy dla klienta cel współpracy, czyli śledzenie zdarzeń, na początku współpracy, w kwietniu 2019 serwis uzyskał zaledwie 33 interakcje związane z poszczególnymi projektami lub realizacjami. Już rok później, w maju 2020, udało nam się osiągnąć rekordową ilość aż 283 interakcji, co oznacza niemal 758% wzrostu. Ten wysoki poziom udaje nam się utrzymać – w ostatnim raportowanym miesiącu (lipiec 2020) rezultat wynosił 248 interakcji, czyli 652% w stosunku do wstępnych wyników.

7R - wzrost interakcji

Znacznie zwiększyła się także widoczność klienta na nowe frazy w wynikach wyszukiwania. Zarówno w TOP3, TOP10, jak i w TOP50 można zaobserwować dość spore wzrosty.

7R widoczność TOP3
7R widoczność TOP10
7R widoczność TOP50

W porównaniu rok do roku (maj 2019 oraz maj 2020) można zaobserwować również wzrost ruchu organicznego i zwiększenie liczby użytkowników o prawie 34 procent, z czego ponad 26 procent z nich stanowią użytkownicy nowi.

Uzytkownicy 7R
więcej użytkowników

Podsumowanie

Współpraca z firmą 7R cały czas trwa. Nie spoczywamy na laurach i robimy wszystko, by stale rozwijać i doskonalić nasze metody. Kontynuujemy prace optymalizacyjne i kampanię link buildingową, dzięki czemu jesteśmy gotowi na kolejne wyzwania!