Optiland.pl liderem w kategorii „soczewki kolorowe”!
152%
wzrost fraz w TOP 3
103%
wzrost fraz w TOP 10
O Kliencie
Optiland.pl to sklep internetowy zajmujący się sprzedażą soczewek kontaktowych, w tym prawdziwego hitu, czyli soczewek kolorowych oraz płynów pielęgnacyjnych, okularów korekcyjnych, przeciwsłonecznych i różnego rodzaju akcesoriów. Jako witryna e-commerce oferuje zarówno produkty pod własną marką, jak i produkty innych brandów. Nasza współpraca trwa już od 2016 roku, a jej core stanowią działania SEO.
Wyzwania
Trzeba zaznaczyć, że branża optyczna cechuje się dużą konkurencyjnością, a wśród marek konkurencyjnych, z jakimi przyszło nam się zmierzyć w ramach prowadzenia działań pozycjonujących, wyróżnić można: Kodano, Vision Express czy Soczewki24, a zatem mowa o silnych brandach, które posiadają również liczne punkty stacjonarne.
Cel
Nasz cel od lat jest niezmienny, a więc walka o miejsce w wyszukiwarce Google wśród silnej konkurencji. Oprócz tego na pewnym etapie wspólnie z Klientem zdecydowaliśmy, że ze szczególną uwagą zadbamy o wzrost widoczności oferty soczewek kolorowych.
Działania i efekty
Skupienie się na soczewkach kolorowych to zabieg, który pozwolił sklepowi internetowemu Optiland.pl na zbudowanie swojej mocnej pozycji w wynikach wyszukiwania i to wśród tak dużej konkurencji. Od wielu lat soczewki kolorowe to jedna z głównych kategorii przychodów e-sklepu.
W 2023 roku przyszedł czas na rozwój! By jeszcze bardziej zwiększyć widoczność i ruch na stronie, zintensyfikowaliśmy działania SXO. Przede wszystkim skupiliśmy się na działaniach on-site – zoptymalizowaliśmy tysiące meta tagów, opisy kategorii oraz rozbudowaliśmy bloga, tworząc zarówno nowe, jak i ulepszając starsze wpisy. Wiele stron dopracowaliśmy pod kątem UX, a zwieńczeniem tego było przygotowanie nowego projektu strony i jego wdrożenie.
Jaki był rezultat tych działań? Oto wyniki obrazujące wzrost pozycji po wdrożeniu zmian (01.01.2023 – 01.04.2024):
- TOP 3
- TOP 10
- TOP 50
Wzrost ilości fraz (01.01.2023 – 01.04.2024):
Topowe pozycje to jedno – warto przyjrzeć się temu, jak w ciągu ostatniego roku (01.04.2023-01.04.2024), czyli w trakcie i po intensywnych zmianach na stronie, kształtował się ruch organiczny na najważniejszej dla Klienta podstronie z ofertą soczewek kolorowych:
Według dokładnego odczytu:
- 12 555 wejść na kategorię soczewki kolorowe z kanału organicznego,
- 1 390 895 wyświetleń podstrony w wynikach wyszukiwania Google.
To oznacza, że pod wpływem przeprowadzonych prac zwiększyliśmy liczbę kliknięć o 65% r/r, co obrazuje poniższy wykres:
Ruch sprowadzany jest z fraz najbardziej generycznych jak „soczewki kolorowe”, ale i fraz bardziej szczegółowych – np.: „brązowe soczewki”, „zielone soczewki”, „soczewki kolorowe zerówki”. I tak fraza „czarne soczewki” znalazła się na drugiej pozycji w wyszukiwarce Google:
„Soczewka kolorowa” również znalazła się na drugiej pozycji:
Z końcem 2023 roku stanęliśmy przed ciekawym wyzwaniem. Dostaliśmy wolną rękę jeśli chodzi o nazewnictwo nowości produktowych marki własnej sklepu. Chodziło o soczewki kolorowe we wzory marki Crazy FancyLook. Wykorzystaliśmy więc własną kreatywność, a dzięki temu Optiland.pl może pochwalić się pozycją lidera wśród soczewek cosplayowych w wynikach wyszukiwania.
Soczewki naruto – 2. i 3. pozycja:
Soczewki cosplay – 1. pozycja:
Soczewki kocie oczy – 3. pozycja:
Podsumowanie
Z Marką Optiland działamy już od 8 lat i przez ten czas rynek e-commerce mocno się zmieniał – również dlatego, że okulary i soczewki nie wiążą się już wyłącznie z aspektem dbania o zdrowie, ale stanowią element stylu. Z perspektywy czasu możemy stwierdzić, że ta współpraca jest przykładem na to, że systematycznie prowadzone działania oraz wysiłek w nie włożony procentują, a w przypadku chwilowych niepowodzeń, które w SEO często wiążą się z czynnikami zewnętrznymi, wystarczy włożyć nieco więcej wysiłku i wdrożyć wymagane zmiany.
Dzięki wieloletniej współpracy udało nam się wspólnie osiągnąć cel i zbudować widoczność sklepu, a przede wszystkim wykreować Klienta na lidera w kategorii soczewek kolorowych.