Wzrost efektywności kampanii Meta Ads przy zachowaniu niskich kosztów na przykładzie działań dla sklepu internetowego z artykułami dla zwierząt

46,9%
większy przychód na użytkownika r/r

2587%
ROAS w kampanii Meta Ads

O Kliencie

Tip-Top to sklep internetowy z produktami dla psów, z którym rozpoczęliśmy współpracę wiosną 2023 roku. Nasze doświadczenie i pasja w rozwijaniu marek ze świata zwierząt domowych (o czym można przekonać się, zapoznając się z case study dla Marki Elanco) było dla naszego Klienta kluczowe, by powierzyć nam realizację kampanii Meta Ads oraz pozycjonowanie sklepu internetowego w modelu SXO. Tym razem omówimy działania związane z kampaniami reklamowymi i pokażemy jak wpłynęły one na biznes Klienta.

Wyzwanie

Nasze zadanie od początku było jasne: zwiększyć sprzedaż, nie zwiększając budżetu kampanii. Postawiliśmy więc na maksymalne wykorzystanie narzędzi dostępnych w Meta Ads, aby zoptymalizować kampanie reklamowe i zwiększyć liczbę oraz wartość konwersji. Dzięki przemyślanym działaniom osiągnęliśmy znaczący wzrost efektywności przy zachowaniu niskich kosztów. Jak to osiągnęliśmy? 

Przebieg prac

Jakie kroki podjęliśmy, realizując kampanie Meta Ads? 

#1 Automatyczne ustawienie stawek i dynamiczne reklamy

Na początek wdrożyliśmy automatyczne ustawienie stawek, aby algorytmy Mety samodzielnie dostosowywały koszt za kliknięcie (CPC) lub wyświetlenie, maksymalizując wyniki kampanii. Kolejnym krokiem było uruchomienie dynamicznych reklam produktowych. Dzięki integracji z katalogiem produktów Tip-Top i zbieraniu danych o zachowaniach użytkowników:

  • Reklamy automatycznie pokazywały produkty, które użytkownicy wcześniej oglądali lub dodali do koszyka.
  • Kampanie „przypominały” klientom o niedokończonych zakupach, co znacząco zwiększyło szanse na konwersję.

Przykład: Jeśli użytkownik przeglądał legowisko dla psa, ale nie sfinalizował zakupu, system wyświetlał mu reklamę dokładnie tego samego produktu.

#2 Wykorzystanie retargetingu dynamicznego i segmentacji odbiorców

Dane o użytkownikach zebrane za pomocą Pixela Meta pozwoliły nam stworzyć precyzyjne kampanie retargetingowe. Skupiliśmy się na segmentacji odbiorców, takich jak:

  • Osoby, które porzuciły koszyk – przypominaliśmy im o niedokończonym zamówieniu za pomocą spersonalizowanych reklam.
  • Nowi użytkownicy – kierowaliśmy do nich atrakcyjne kreacje, promując najpopularniejsze produkty Tip-Top.
  • Stali klienci – kampanie cross-sellingowe, pokazujące produkty komplementarne do tych, które wcześniej zakupili.

Dodatkowo wdrożyliśmy API Meta, które umożliwiło automatyczne przesyłanie danych o użytkownikach w czasie rzeczywistym z serwera a nie tylko ze strony (jak to robi Pixel). A zatem, kiedy użytkownik podjął jakąkolwiek akcję w sklepie (np. dodał produkt do koszyka), system natychmiast przetwarzał te informacje i wyświetlał mu odpowiednio dopasowaną reklamę.

Efekt? Kampanie retargetingowe miały o 66% wyższy współczynnik konwersji (CR) w porównaniu do standardowych reklam.

#3 Optymalizacja kreacji reklamowych

Zoptymalizowaliśmy także same kreacje reklamowe, aby były bardziej angażujące i skuteczniejsze:

  • Atrakcyjne grafiki i wideo – skupiliśmy się nie na wysokiej jakości zdjęciach produktów, a na krótkich filmach i banerach pokazujących psy z produktami Tip-Top.
  • Wyraźne CTA – stosowaliśmy proste i zachęcające komunikaty, takie jak „Zamów teraz” czy „Spraw radość swojemu psu”.
  • Dostosowanie formatów – testowaliśmy różne formaty reklam, w tym posty sponsorowane, karuzele produktowe oraz Stories na Facebooku i Instagramie.

#4 Ciągła analiza i optymalizacja wyników

Optymalizacja kampanii to proces ciągły. Regularnie analizowaliśmy wyniki za pomocą narzędzi Meta Ads Manager, zwracając szczególną uwagę na kluczowe wskaźniki:CPA (koszt pozyskania klienta) oraz ROAS (zwrot z wydatków na reklamę) – kampanie przyniosły ROAS na poziomie od minimum 600% do maksimum 2587%, co oznacza, że każda wydana złotówka przynosiła 6-25 zł zwrotu.

W ramach procesu optymalizacji włączaliśmy reklamy o niskiej skuteczności, a dodatkowe budżety kierowaliśmy na kampanie, które przynosiły najlepsze wyniki.
Dodatkowo stale korzystaliśmy z Google Analytics 4, co pozwoliło nam dokładniej analizować zachowania użytkowników na stronie. 

Rezultaty

Oprócz omówionych już rezultatów uzyskanych w ramach poszczególnych działań, warto przybliżyć inne wskaźniki, które pokazują jak nasza kampania Meta Ads wpłynęła na biznes Klienta i w ostateczności stała się inwestycją: 

  • Zwiększenie średniego przychodu na użytkownika o 46,9%,
  • Utrzymanie niskiego wskaźnik CPA (koszt pozyskania klienta),
  • ROAS na poziomie 2587% (zwrot z inwestycji).

Wzrost wskaźnika „Średnie przychody z zakupów na aktywnego użytkownika” wskazuje, że w analizowanym okresie użytkownicy generowali więcej przychodów dzięki połączeniu skuteczniejszych kampanii marketingowych, wyższej średniej wartości zamówienia (AOV) oraz lepszemu UX.

Podsumowanie

Dzięki precyzyjnemu wykorzystaniu dynamicznych reklam, retargetingu, API Meta i optymalizacji kreacji reklamowych, kampanie Tip-Top stały się niezwykle skuteczne. W rezultacie udało się znacząco zwiększyć sprzedaż, obniżyć koszty i poprawić wskaźniki efektywności. To przykład na to, jak zaawansowane narzędzia Meta mogą pomóc e-commerce w osiągnięciu realnych i mierzalnych wyników.