Działania w modelu wielokanałowym dla sklepu internetowego z odzieżą medyczną

117,75%
wzrost liczby nowych użytkowników

73,05%
wzrost przychodów

79,6%
wzrost liczby transakcji

128%
wzrost przychodów z Facebook Ads

99,7%
wzrost liczby kliknięć (Google Ads)

O kliencie

CLCL.pl to sklep internetowy z odzieżą medyczną uznanego w USA producenta Wonderwink. W asortymencie znajdziemy uniformy, które zaskakują oryginalnymi printami, wygodnymi fasonami i świetną jakością. Oferta e-sklepu została stworzona głównie z myślą o klientach detalicznych, którzy kochają modę – również medyczną. 

Wyzwanie

Klient zgłosił się do nas, poszukując nowych sposobów dotarcia do grupy docelowej, jaką są pracownicy ochrony zdrowia oraz sektora beauty. Cele były oczywiste: zwiększenie sprzedaży oraz zwiększenie częstotliwości zakupów. Należało zatem dobrać odpowiednie narzędzia i kanały, opracować plan kampanii efektywnościowej oraz koncept kreatywny komunikacji. 

W celu zwiększenia liczby konwersji oraz ruchu na stronie, postawiliśmy na Google Ads oraz Facebook Ads, a w związku z tym, że – w chwili podjęcia naszej współpracy – ruch w obrębie witryny był na odpowiednim poziomie, a klient posiadał już bazę subskrybentów, zdecydowaliśmy o uruchomieniu Marketing Automation

Przebieg prac

W pierwszej kolejności wspólnie z klientem ustaliliśmy pozycjonowanie marki. Choć stylowe uniformy CLCL nie są asortymentem typowym dla branży fashion, to tak właśnie komunikujemy scrubsy i inne elementy odzieży medycznej. Taki kierunek komunikacji okazał się strzałem w 10 – koniec z nudnym wizerunkiem w pracy!


W ramach przygotowań do projektu przeprowadziliśmy audyt konta Google Ads. Audyt składał się przede wszystkim z przeglądu konfiguracji kampanii, oceny słów kluczowych i grup reklamowych, analizy tekstów reklam, wykluczeń, stron docelowych oraz analizy wydatków. Wnioski płynące z audytu pozwoliły na identyfikację mocnych i słabych stron konta, określenie skuteczności reklam, określenie możliwości optymalizacji, poprawę ROAS i wydajności kampanii oraz lepsze zrozumienie preferencji i zachowań klientów e-sklepu.

Jednym z kluczowych kroków było wyodrębnienie najlepiej sprzedających się produktów do osobnej kampanii Performance Max. Dodatkowo uruchomiliśmy nową kampanię opartą na ogólnych słowach kluczowych związanych z odzieżą medyczną oraz wąskich słowach kluczowych dotyczących konkretnych producentów. 

Przeprowadziliśmy również testy różnych formatów reklam banerowych, które pozwoliły stwierdzić, że kampanie discovery na tym koncie odnoszą bardzo dobre rezultaty. 

Uruchomiliśmy również kampanie remarketingowe dynamiczne, które – dzięki personalizacji reklam i precyzyjnemu docieraniu do wcześniej zainteresowanych użytkowników – spowodowały wzrost konwersji o 66,44% i zwiększyły skuteczność kampanii. Kampanie remarketingu dynamicznego skutecznie umożliwiły również ponowne zaangażowanie użytkowników, prezentując im odpowiednie produkty na podstawie ich wcześniejszych interakcji w obrębie witryny.

Dodajmy, że równolegle do kampanii Google Ads, prowadziliśmy kampanię w obrębie ekosystemu Facebooka. W tym przypadku postawiliśmy na kampanie sprzedażowe z wykorzystaniem karuzeli z produktami. Dodatkowo uruchomiliśmy reklamy z celem pozyskiwania ruchu na stronie oraz aktywność postów, aby zbudować zaangażowaną społeczność w social mediach CLCL.

Wszystkie te działania doprowadziły do osiągnięcia wyraźnie lepszych wyników reklamowych, przyczyniając się do wzrostu efektywności i sukcesu kampanii

Dodatkowo, w celu utrzymania obecnych klientów sklepu, zwiększenia bazy odbiorców oraz ratowania porzuconych koszyków, sięgnęliśmy po narzędzia z zakresu Marketing Automation. Stopniowo – dzięki wprowadzonemu pop-upowi, weblayerowi oraz systemowi push – pozyskujemy coraz szerszą bazę klientów, do których sukcesywnie wysyłamy 2 newslettery w miesiącu. Są to zarówno newslettery sprzedażowe, jak i podtrzymujące relacje. 

Co więcej, już na początku współpracy, wprowadziliśmy 5 scenariuszy Marketing Automation (potwierdzenie zapisu, oglądane produkty, rekomendacje produktów, porzucony koszyk, przywracanie klientów). Dzięki temu reagujemy na porzucone koszyki, zainteresowanie klienta konkretnymi produktami czy też przywracamy klientów, którzy dawno nie odwiedzali sklepu. 

Nasze działania w zakresie MA objęły również:

  • Wdrażanie nowych scenariuszy (cross-selling) oraz ciągła analiza i poprawa wdrożonych (przeglądane produkty, rekomendacje, porzucone koszyki, przywracanie klientów)
  • Monitorowanie sklepu i analiza reguł
  • Bieżące zmiany w narzędziach on-site
  • Bieżące działania analityczne dotyczące polityki scenariuszy automatyzacji 

Rezultaty

Jak podjęte aktywności przełożyły się na rezultaty biznesowe? Przedstawiamy wyniki naszych działań w ujęciu półrocznym (listopad 2022-kwiecień 2023).

  • Google Ads

Od listopada do kwietnia przychody wzrosły o 73,7% w stosunku do poprzedniego okresu.

Liczba uzyskanych transakcji w tym okresie wyniosła 3,18 tys. i wzrosła w stosunku do poprzedniego okresu o 79,6%. 

ROAS w analizowanym okresie przyjął wartość 920,63% (wzrost względem poprzedniego okresu 4,9% – nie jest to wysoki wzrost wskaźnika, ponieważ znacząco wzrósł budżet w porównaniu do poprzedniego okresu, bo aż o 65%).

Łączna liczba wszystkich wyświetleń reklam wyniosła 6,23 mln (wzrost o 41,2% względem poprzedniego okresu), a liczba kliknięć wyniosła 140,7 tys. (wzrost o 99,7% względem poprzedniego okresu). 

  • Facebook Ads

W okresie omawianego półrocza pracy z klientem przychody uzyskane przez Facebook Ads wzrosły o 128% w porównaniu do poprzedniego okresu. 

Odnotowaliśmy również wzrost innych parametrów, z których najistotniejszy dla klienta jest ROAS. Wyniósł on prawie 15% więcej w porównaniu do poprzedniego okresu. 

Zasięg, liczba kliknięć i wyświetleń zwiększyły się o ponad 200%. Jest to rezultat zwiększonego budżetu, przy czym poziom wzrostu wymienionych wskaźników jest nieproporcjonalnie większy do wzrostu wydatków reklamowych.

  • Marketing Automation

Dane z okresu listopad-kwiecień według Google Analytics: 

Przychody z zastosowanych narzędzi do automatyzacji marketingu w tym okresie to 105 035,51 zł. 

By uzyskać pełny obraz rozwoju biznesu Marki CLCL, warto prześledzić wyniki z wszystkich kanałów w okresie listopad-kwiecień:


Najistotniejsze wskaźniki wzrostu biznesu: 

  • wzrost liczby użytkowników o 86,06% w stosunku do poprzedniego okresu 
  • wzrost liczby nowych użytkowników o 117,75% w stosunku do poprzedniego okresu 
  • wzrost liczby sesji o 117,75% w stosunku do poprzedniego okresu 
  • wzrost liczby transakcji o 79,66% w stosunku do poprzedniego okresu 
  • wzrost przychodów o 73,05% w stosunku do poprzedniego okresu

Podsumowanie

Pół roku współpracy wystarczyło, by Marka CLCL mogła zrealizować najważniejsze cele strategiczne, czyli zbudowanie grona lojalnych, powracających klientów i systematyczny wzrost sprzedaży. Było to możliwe dzięki stworzeniu odpowiedniej strategii Performance Marketingu, holistycznemu podejściu oraz otwartości na rozwiązania proponowane przez agencję.