Kampania Meta Ads dla Marki MagMac w podejściu inkrementalnym 

+1 622%
ROAS w kampanii Meta Ads

5 921
zakupy na stronie

Wielu Klientów, chcąc dywersyfikować działania promocyjne, decyduje się na powierzenie różnych obszarów marketingu różnym agencjom. Taki model daje Klientom poczucie bezpieczeństwa – jeśli któraś agencja zawiedzie, ucierpi tylko jeden obszar. Praca agencji, poziom zaangażowania oraz oczywiście osiągane wyniki również porównywane są pomiędzy agencjami biorącymi udział w projekcie. Tymczasem, z punktu widzenia agencji digitalowej, to właśnie wielokanałowa promocja koordynowana przez jeden podmiot najskuteczniej realizuje ideę marketingu inkrementalnego i sprzyja budowaniu wzrostu biznesu. Kilka lat współpracy z Marką MagMac, dobre wyniki naszych kampanii Google Ads nawet w trudnym dla branży fashion czasie pandemii czy udane wejście z reklamą na nowy kanał i uruchomienie Pinterest Ads sprawiły, że Klient zdecydował się powierzyć nam kolejne obszary marketingu swojego sklepu internetowego – SEO oraz Meta Ads. Jak wykorzystaliśmy ten potencjał? 

O Kliencie

MagMac to polski e-commerce z odzieżą dla kobiet, które stawiają na modny look. Często są to klientki, które dokonują zakupu impulsywnie i potrafią zdecydować się na sukienkę czy bluzkę w uniwersalnym rozmiarze. Jako marka typu fast fashion, MagMac konkuruje głównie ceną, a biorąc pod uwagę dużą konkurencję w tym segmencie rynku, kluczowa jest atrakcyjna oferta i skuteczność dotarcia z nią do target group.

Wyzwanie

W ramach zwiększenia zakresu naszej współpracy z Marką MagMac, naszym zadaniem była przede wszystkim poprawa wyników sprzedażowych w sklepie internetowym w kanale Meta Ads. Cele były więc oczywiste: zwiększenie sprzedaży oraz zwiększenie zwrotu z inwestycji w reklamę, czyli ROAS. Należało zatem opracować plan kampanii efektywnościowej, koncept kreatywny komunikacji oraz mierzalne KPI.

Przebieg prac

W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy analizę rynku i konkurencji. Zbadaliśmy politykę cenową w danym segmencie oraz akcje sprzedażowe, jakie przeprowadzają sklepy internetowe z odzieżą damską. Analiza oparta była głównie o ekosystem Meta Ads. Pod uwagę wzięliśmy także dane z innych kanałów, którymi już dysponowaliśmy.

Następnym krokiem była identyfikacja i segmentacja grupy docelowej. Kilkuletnie doświadczenie w prowadzeniu kampanii Google Ads oraz Pinterest Ads dla Marki MagMac ułatwiło nam zadanie związane z poprawną identyfikacją target group – na tym etapie dobrze rozumieliśmy preferencje zakupowe oraz zachowania kobiet, kupujących ubrania online. 

Zanim uruchomiliśmy kampanię Meta Ads, wykonaliśmy dogłębną analizę konta reklamowego w ramach wewnętrznego audytu. Skupiliśmy się głównie na ocenie struktury konta reklamowego, ustawień kampanii, grup reklamowych i remarketingowych, weryfikacji właściwej konfiguracji katalogu produktów i Pixela Facebooka, badaniu stron docelowych oraz analizie budżetu i możliwości skalowania kampanii. Uzyskane z audytu wnioski umożliwiły nam zidentyfikowanie mocnych stron i obszarów do poprawy na koncie, ocenę efektywności reklam, wyznaczenie kierunków optymalizacji i pomogły w opracowaniu skutecznej strategii kampanii reklamowych, które zakładały także sezonowość występującą w tej branży.

Jednym z kluczowych kroków było stworzenie osobnych kampanii dla różnych kategorii produktów. Także osobno wyodrębniliśmy nowości oraz dodatki.   Dodatkowo uruchomiliśmy kampanię z produktami sprzedającymi się najlepiej. W zależności od sezonu to się zmieniało – na bieżąco informowaliśmy Klienta o tym, co aktualnie najlepiej się sprzedaje przez Facebooka. To pozwoliło dostosować komunikację marketingową.

Przeprowadziliśmy również testy dostępnych formatów reklam banerowych: karuzele reklamowe, banery statyczne, wideo banery, testowaliśmy kampanie katalogowe oraz materiały błyskawiczne. 

Poza tym wykorzystywaliśmy różne cele reklamowe, dopasowane do poziomów 3 etapów lejka marketingowego – ToFu, MoFu i BoFu.

Na końcowym etapie lejka, czyli Bottom of the Funnel, kładąc nacisk na zachęcenie do zakupu prezentowanych produktów, zastosowaliśmy dynamiczny remarketing,. Dzięki personalizacji treści reklam i skierowaniu ich do osób, które wcześniej wykazały zainteresowanie ofertą, udało się ponownie zachęcić użytkowników do odwiedzenia sklepu internetowego, proponując im produkty dopasowane do ich wcześniejszych interakcji w witrynie. W rezultacie osiągnęliśmy wzrost wskaźnika konwersji o 36,4% oraz zwiększyliśmy efektywność działań promocyjnych, tym samym pozytywnie wpływając na KPI w postaci docelowej wartości ROAS.

Materiały graficzne do kampanii przygotowane zostały przez Klienta na podstawie naszych  rekomendacji. W tym przypadku ponownie nieoceniona była nasza wiedza i doświadczenie dotyczące efektywności reklam w innych kampaniach dla Marki oraz znajomość najnowszych trendów.

Finalnym krokiem była realizacja ustalonych kampanii oraz ciągłe doskonalenie ich efektywności, czyli optymalizacja i skalowanie. Co miesiąc przygotowywaliśmy raporty z analizą wyników naszych działań, które standardowo uzupełniane były naszymi komentarzami oraz dodatkowo zaleceniami na kolejne okresy.

Wyniki

Aby zobrazować jak zaangażowanie w rozwój biznesu Klienta przekłada się na wyniki kampanii, przygotowaliśmy zestawienie z jednego miesiąca:

Wyświetlenia8 435 281
Kliknięcia368 252
CTR4,37%
Zakupy na stronie5 921
ROAS1 622,63%

Podsumowanie

Dywersyfikacja w zakresie podmiotów odpowiadających za egzekucję działań marketingowych dla marki ma swoje plusy, jednak naszym zdaniem największa wartość biznesowa płynie ze spójnych i przemyślanych działań, które najlepiej udaje się osiągnąć prowadząc wszystkie kanały pod jednym parasolem. Inkrementalność działań marketingowych nie jest łatwa do zmierzenia, jednak nie ma wątpliwości, że dobrze zaplanowane i skuteczne działania w jednym kanale potrafią pozytywnie wpłynąć na wyniki w innym kanale. Bardzo dobrym przykładem takiej synergii są działania SXO, obejmujące szereg optymalizacji w serwisie, które pozytywnie wpływają na kampanie Google Ads. Pogłębiona analiza danych w jednym systemie reklamowym może dostarczyć wielu cennych wniosków do przeprowadzenia skutecznych działań i optymalizacji w innym systemie. Spójność materiałów graficznych oraz komunikatów w różnych kanałach jest także niezwykle istotna przy tworzeniu wielu punktów styku użytkownika z marką. 

Takie podejście pozwoliło nam rozwinąć markę MagMac w ramach naszej współpracy Performance. Jeśli czujesz, że Twoja Marka może skorzystać na odejściu od dywersyfikacji działań marketingowych, skontaktuj się z naszymi ekspertami.