baner baner

Google Tag Manager - szkolenie

Choć implementacja kodów do kodu strony jest banalnie prostym zadaniem dla twojego programisty, przeważnie oczekiwanie na wprowadzenie zmian trwa całą wieczność. Korzystając z Menadżera Tagów Google możesz wdrożyć potrzebne tagi niemal błyskawicznie, bez konieczności oczekiwania na realizację przez developera. Do czego jeszcze może przydać ci się szkolenie Google Tag Manager?

Możliwości Google Tag Manager  - wprowadzenie

Analiza oraz optymalizacja wszelkich działań na stronie internetowej to obecnie konieczność dla każdego przedsiębiorcy. Menadżer Tagów Google umożliwi ci profesjonalną analitykę dzięki wdrożeniu zaawansowanych narzędzi analitycznych i tagów śledzenia.
Dzięki wdrożeniu Google Tag Managera zaoszczędzisz czas i pieniądze, które musiałbyś przeznaczyć na pracę webmastera przy wprowadzaniu tagów w kodzie strony internetowej. Korzystając z GTM będziesz mógł szybko zainstalować Pixela Facebooka, kod konwersji Google Ads czy kod śledzenia Google Analytics. To także możliwość konfiguracji modułu e-commerce, dodawanie wymiarów niestandardowych czy mierzenie pobierania plików PDF.

Śledzenie interakcji dzięki Menadżerowi Tagów Google

Pierwszym krokiem po wdrożeniu Google Tag Manager jest najczęściej wdrożenie kodu śledzącego Google Analytics. Konfiguracja śledzenia zdarzeń i interakcji użytkowników to jedna z najbardziej popularnych i jednocześnie najbardziej istotnych funkcji tego narzędzia, dlatego ten aspekt stanowi podstawę naszego szkolenia.
Google Tag Manager kurs nauczy cię nie tylko, w jaki sposób wdrożyć kod Analytics w narzędziu, ale także jak wybrać i mierzyć interakcje użytkowników, które cię interesują, a także w jaki sposób analizować ich zachowanie przekładając to na optymalizację i wzrost współczynnika konwersji.

Mierzenie konwersji z Facebooka i Google Ads

Możliwość monitorowania statystyk z Google Analytics to jednak nie jedyna przydatna opcja w Menadżerze Tagów Google. Na szkoleniu z VeneoSEM dowiesz się również, jak zaimplementować kod Google Ads oraz Pixel Facebooka oraz jak możesz wykorzystać te tagi.
Szkolenie nauczy cię, jak śledzić konwersje oraz działania remarketingowe przy połączeniu z kontem Ads oraz w jaki sposób poprawić prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku. Korzystając z Menadżera Tagów Google będziesz mógł wdrożyć dodatkowe kody śledzące, co da ci większe możliwości targetowania reklam.

Data Layer – zaawansowane możliwości narzędzia Google Tag Manager dla Ecommerce

Data Layer to inaczej warstwa danych, która umożliwia Menadżerowi Tagów Google przekazanie wybranej wartości po wdrożeniu zmian na wypadek wprowadzania zmian na stronie. Taka opcja jest szczególnie istotna dla osób, które prowadzą sklep internetowy i chcą mierzyć zachowania zakupowe użytkowników z użyciem modułu Ecommerce.
Dzięki szkoleniu dowiesz się, jak umieścić warstwę danych w kodzie strony oraz nauczysz się, jak konfigurować tagi zdarzeń i konwersji korzystając z danych umieszczonych w Data Layer, by mieć dostęp do dynamicznie zmieniających się parametrów.

Szkolenie GTM – niestandardowe opcje

Gdy już dowiesz się, w jaki sposób śledzić podstawowe zdarzenia, prawdopodobnie zapragniesz wiedzieć więcej. Szkolenie Google Tag Manager z VeneoSEM nauczy cię, jak śledzić zdarzenia, w których standardowo proponowane dane nie wystarczają.
Dowiesz się, jak implementować tagi, które pomogą ci zautomatyzować proces analizy danych oraz jak korzystając z eventów lepiej śledzić zachowania użytkowników na stronie. Nauczysz się także, jak tworzyć złożone reguły oraz zarządzać użytkownikami i wersjami kontenera.

Błędy przy wdrażaniu Google Tag Managera

Jak to często bywa, przy wdrażaniu nowego narzędzia nie trudno o błędy. Podobnie jest w przypadku Google Tag Managera – jeśli nie przyłożysz się do sprawdzenia poprawności wprowadzonych zmian, możesz oberwać rykoszetem w postaci nieprawidłowych danych na temat konwersji, ruchu czy efektywności kampanii.
Podczas szkolenia z GTM dowiesz się, jakie są najczęściej popełniane błędy w zakresie planowania technicznego, wdrażania narzędzia, nazewnictwa, a także nieprawidłowego używania funkcjonalności oraz zabezpieczenia kont Google. Powiemy ci również, w jaki sposób debugować i przeglądać wprowadzone przez ciebie zmiany, by niczego nie przeoczyć. Dzięki temu wychwycisz błędy jeszcze zanim wdrożysz jakiekolwiek innowacje.

Kurs Google Tag Manager - dlaczego warto skorzystać?

Jeśli chcesz zaprzyjaźnić się z narzędziem, jakim jest Google Tag Manager szkolenie z VeneoSEM na pewno ci w tym pomoże. Podczas kursu nie tylko zdobędziesz wiedzę teoretyczną, jak posługiwać się GTM, ale również umiejętności praktyczne, które pozwolą ci utrwalić wiadomości podczas działań na narzędziu.
Szkolenie prowadzone jest przez ekspertów, którzy na co dzień zajmują się analityką w marketingu internetowym, dzięki czemu możesz mieć pewność, że wiedza, którą zdobędziesz na temat funkcjonowania i zarządzania Google Tag Managerem będzie aktualna.
Po szkoleniu otrzymasz certyfikat i będziesz mógł samodzielnie tworzyć strategię marketingową dla swojej witryny, w oparciu o analizy danych zdobytych i uporządkowanych z pomogą narzędzia Google. To pozwoli ci zaoszczędzić czas oraz wprowadzić porządek w kodzie strony, co przełoży się na łatwiejsze zarządzanie pomiarami wewnątrz serwisu.

Dla kogo przeznaczone jest szkolenie z Menadżera Tagów Google?

Szkolenie Menadżer Tagów Google jest skierowane przede wszystkim do właścicieli stron i sklepów internetowych, marketerów oraz osób stawiających pierwsze kroki z analityką internetową.
To doskonała propozycja dla tych, którzy chcą samodzielnie zająć się własnym biznesem w sieci oraz nie chcą być zdani na łaskę specjalistów IT w prostych kwestiach. Znajomość Google Tag Manager pozwoli im także w znacznie większym stopniu kontrolować działania reklamowe agencji, która obsługuje stronę.