baner baner veneo

Twój idealny opis produktu - jak powinien wyglądać?

20.11.2020 | SEO

Choć ciężko wyobrazić sobie sklep internetowy, w którym produkty bez opisu cieszyłyby się ogromnym zainteresowaniem, wciąż wielu właścicieli e-commerce zdaje się ignorować potrzebę ich dodawania. Jak możesz wyróżnić się w tłumie dzięki idealnym opisom produktów w swoim sklepie?

Przyspiesz swój biznes dzięki Performance Marketing!

Wyprzedź konkurencję

Użytkownik vs. wyszukiwarka

Prawidłowo skonstruowany opis produktu powinien realizować dwa podstawowe cele: dostarczać użytkownikowi niezbędnych informacji, zachęcając go do zakupu oraz wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego. To bardzo ważne, ponieważ odpowiednio skonstruowany opis jest dla większości użytkowników, zaraz po cenie produktu [1] , jednym z najważniejszych kryteriów wyboru, a wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania nie tylko zwiększa ruch na stronie podnosząc szansę na konwersję, ale także pomaga budować zaufanie do twojego sklepu. Dlatego więc zarówno komfort potencjalnego klienta, jak i optymalizacja serwisu pod kątem Google powinny przyświecać ci przy tworzeniu opisów produktów. Jak połączyć ze sobą te dwa światy?

Język korzyści – jak przekonać klienta do zakupu?

Nie wystarczy, że przekopiujesz opis produktu ze strony producenta. Taka praktyka, choć wciąż bardzo popularna wśród właścicieli sklepów internetowych, nie przysporzy ci zbyt wielu klientów. Każdy opis powinien być unikalny, dlatego jeśli już chcesz zamieścić na stronie informacje od producenta (jak np. skład karmy dla kota czy specyfikację urządzenia), warto zrobić to w osobnym polu. Unikalny opis na górze strony powinien być napisany językiem korzyści, który zachęci użytkownika do dokonania zakupu.

Opis produktu powinien współgrać z wizją marki i odpowiadać na potrzeby klienta. Unikaj wyolbrzymień czy zbytniego zachwalania produktu, a także zdań wielokrotnie złożonych i nadużywania epitetów. Pamiętaj także, by nie kłamać na temat cech produktu, ponieważ przyniesie to efekt odwrotny do zamierzonego.

Język korzyści powinien być prosty i przyjemny w odbiorze, a jednocześnie poprawny i precyzyjny. Korzystając ze strony czynnej, oddziałujesz pozytywnie na wyobraźnię użytkownika, a używając odpowiednich przymiotników możesz wykształcić w nim potrzebę zakupu.

Klient nie wie, co oznaczają poszczególne dane w specyfikacji, dlatego postaraj się opisać korzyści, jakie wynikają z poszczególnych funkcjonalności lub składników. To pobudzi wyobraźnię konsumenta i wzbudzi w nim potrzebę zakupową. Pamiętaj także o odpowiedniej długości opisu. Nie może być zbyt krótki, jednak uważaj również, by nie przesadzić z nadmiarem treści.

Techniczne aspekty opisu produktu

Nawet jeśli masz w sklepie zaledwie kilkadziesiąt produktów, ciężko będzie ci zoptymalizować je samodzielnie. Zwłaszcza, że odpowiednie słownictwo i zachęta dla klienta to nie wszystko, by stworzyć idealny opis produktu.

Zanim w ogóle siądziesz do pisania lub zlecisz to zadanie profesjonalnemu copywriterowi, należy dokonać dokładnego researchu. Chodzi tu między innymi o dobór odpowiednich słów kluczowych, które powinny się znaleźć w opisie konkretnego produktu. Nie wystarczy, że napiszesz to tak, jak ci się wydaje. Analiza każdej strony produktu wymaga sporego doświadczenia i powinna być jak najbardziej dokładna. Specjalista robi to w oparciu o różne narzędzia, dzięki którym powstają konkretne wytyczne co do długości opisu, a także rodzaju i nasycenia słów kluczowych.

Co równie istotne, po wdrożeniu nowego opisu produktu konieczna jest optymalizacja meta danych, dzięki czemu łatwiej będzie ci zachęcić użytkownika szukającego produktu w wyszukiwarce Google do dokonania zakupu w twoim sklepie. Do tego potrzebna jest nie tylko znajomość odpowiednich narzędzi, ale także umiejętność perswazji, dlatego dobrze jest zlecić to zadanie profesjonalistom.


Źródło: [1] https://www.salsify.com/hubfs/asset/ebook-cracking-the-consumer-code-2017.pdf

Dodaj komentarz